Piątka drzwi i nowocześniejsza karoseria niż w legendarnym już poprzedniku, którego pokochały miliony kierowców
/
Inne
Piątka drzwi i nowocześniejsza karoseria niż w legendarnym już poprzedniku, którego pokochały miliony kierowców. Będzie także wersja 4x4. Oto koncern ujawnił swój największy sekret! W fabryce w Pomigliano zaprezentowano nowy model fiata panda, który docelowo zastąpi ten produkowany od ponad ośmiu lat w Tychach. Włoski koncern chwali się tu już trzecią generacją samochodu, który przez 31 lat obecności na rynku pojawił się w garażach 6,5 miliona kierowców... Uruchomienie produkcji nowej pandy we Włoszech kosztowało ok. 800 mln euro. Roczna produkcja ma wynieść ok. 260 tys. egzemplarzy; zakład gotowy jest wytwarzać 1050 aut dziennie. Początkowo nowa generacja pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie - model 4x4 dołączy do oferty nieco później. Do wyboru przewidziano cztery jednostki napędowe - 0.9 TwinAir Turbo 85 KM ("International Engine of the Year", czyli najlepszy silnik 2011 roku), 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2/69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM. Jednostki TwinAir będzie można zażyczyć sobie w połączeniu z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów Dualogic. Dostępne też będą dwupaliwowe wersje silników - 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM (benzyna/metan) i 1.2 EasyPower (benzyna/LPG) osiągający 69 KM. Samochód będzie kosztował poniżej 10 tys. euro. Fiat chce stworzyć taką ofertę, by bez kłopotów można było kupić auto mimo europejskiego kryzysu; we Włoszech stworzono np. propozycję "100 rat po 100 euro" oraz bezpłatne mycie auta i przegląd dla tych użytkowników starszych modeli pandy, którzy przyjdą na jazdy testowe podczas dni otwartych. W Polsce sprzedaż nowego wcielenie małego fiata rozpocznie się na przełomie lutego i marca 2012 roku. Za ile? "Nowa panda kontynuuje dobrą passę lidera rynku, którą zdobyła dzięki korzystnemu stosunkowi jakości i oferowanego wyposażenia do atrakcyjnej ceny." - powiedział dziennikowi.pl Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiat Auto Poland.
1
PAP/EPA / STR
2
PAP/EPA / STR
3
Inne
4
Inne
Reklama
5
Inne
6
Inne
7
Inne
8
Inne / ARNE DEDERT
9
Inne
Reklama
10
Inne
11
Inne
12
Inne
13
Inne
14
Inne
15
Inne
16
Inne
17
Inne
18
Inne
19
Inne
20
Inne
21
Inne
22
Infor
23
Inne
24
Inne
25
Inne
26
Inne
27
Inne
28
Inne
29
Inne
30
Inne
31
Inne
32
Inne
33
Inne
34
Inne
35
Inne
36
Inne
37
Inne
38
Inne
39
Inne
40
Inne
41
Inne
42
Inne
43
Inne
44
Inne / Ireneusz KAZMIERCZAKFAP Tychy2
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Ja, ja, leci, pędzi, nogi łamie. Nikt takich kurdupli na poważnym Zachodzie nie kupuje - stąd upychają je do Polski, Polacy w3szystko sobie dadzą wmówić, nawet to, że to legendarne i nowoczesne g..no.
Ja tam się nie martwię że produkcja będzie w Włoszech .- jestem pewien że szybko
wróci do Polski gdy nabywcy tego cudu zobaczą jakość wykonania (fuszerki)
Komentarze (6)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszepod kazdym względem.Kupił mechanik serwisu i to na poczekaniu.
wróci do Polski gdy nabywcy tego cudu zobaczą jakość wykonania (fuszerki)