Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Z drogi! Pędzi nowy fiat panda i jego... dziewczyny

15 grudnia 2011, 16:02
Piątka drzwi i nowocześniejsza karoseria niż w legendarnym już poprzedniku, którego pokochały miliony kierowców
Piątka drzwi i nowocześniejsza karoseria niż w legendarnym już poprzedniku, którego pokochały miliony kierowców / Inne
Piątka drzwi i nowocześniejsza karoseria niż w legendarnym już poprzedniku, którego pokochały miliony kierowców. Będzie także wersja 4x4. Oto koncern ujawnił swój największy sekret! W fabryce w Pomigliano zaprezentowano nowy model fiata panda, który docelowo zastąpi ten produkowany od ponad ośmiu lat w Tychach. Włoski koncern chwali się tu już trzecią generacją samochodu, który przez 31 lat obecności na rynku pojawił się w garażach 6,5 miliona kierowców... Uruchomienie produkcji nowej pandy we Włoszech kosztowało ok. 800 mln euro. Roczna produkcja ma wynieść ok. 260 tys. egzemplarzy; zakład gotowy jest wytwarzać 1050 aut dziennie. Początkowo nowa generacja pandy będzie oferowana z napędem na koła przednie - model 4x4 dołączy do oferty nieco później. Do wyboru przewidziano cztery jednostki napędowe - 0.9 TwinAir Turbo 85 KM ("International Engine of the Year", czyli najlepszy silnik 2011 roku), 0.9 TwinAir 65 KM, 1.2/69 KM oraz 1.3 Multijet II generacji o mocy 75 KM. Jednostki TwinAir będzie można zażyczyć sobie w połączeniu z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów Dualogic. Dostępne też będą dwupaliwowe wersje silników - 0.9 TwinAir Turbo Natural Power o mocy 80 KM (benzyna/metan) i 1.2 EasyPower (benzyna/LPG) osiągający 69 KM. Samochód będzie kosztował poniżej 10 tys. euro. Fiat chce stworzyć taką ofertę, by bez kłopotów można było kupić auto mimo europejskiego kryzysu; we Włoszech stworzono np. propozycję "100 rat po 100 euro" oraz bezpłatne mycie auta i przegląd dla tych użytkowników starszych modeli pandy, którzy przyjdą na jazdy testowe podczas dni otwartych. W Polsce sprzedaż nowego wcielenie małego fiata rozpocznie się na przełomie lutego i marca 2012 roku. Za ile? "Nowa panda kontynuuje dobrą passę lidera rynku, którą zdobyła dzięki korzystnemu stosunkowi jakości i oferowanego wyposażenia do atrakcyjnej ceny." - powiedział dziennikowi.pl Bogusław Cieślar, szef biura prasowego Fiat Auto Poland.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
silnik fiat Panda cena nowy fiat panda
Reklama

Komentarze (6)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • Marian
    2011-12-16 20:37
    Zewnętrznie jako tako niektórym może nawet spodoba się to cudo, natomiast wnętrze tragiczne-nie kupił bym tego ze wzgledu na obciachowe wnętrze.
    0
    zgłoś
  • z.w kanada
    2011-12-16 02:33
    moze i ladne to to ale jak tam wlezc ,moze jak ktos ma jako pierwszy woz to sie moze dostosuje ,dla mnie byle co
    0
    zgłoś
  • Baba Jaga
    2011-12-15 23:58
    Ja, ja, leci, pędzi, nogi łamie. Nikt takich kurdupli na poważnym Zachodzie nie kupuje - stąd upychają je do Polski, Polacy w3szystko sobie dadzą wmówić, nawet to, że to legendarne i nowoczesne g..no.
    0
    zgłoś
  • zostaw ta dume
    2011-12-15 21:48
    Mialem kiedys wloskie Uno,a kolega polskie UNO.Moja jakośc przewyższała
    pod kazdym względem.Kupił mechanik serwisu i to na poczekaniu.
    0
    zgłoś
  • wili
    2011-12-15 21:01
    Polacy oleją ten włoski fajans
    0
    zgłoś
  • optymista!!!!!
    2011-12-15 20:39
    Ja tam się nie martwię że produkcja będzie w Włoszech .- jestem pewien że szybko
    wróci do Polski gdy nabywcy tego cudu zobaczą jakość wykonania (fuszerki)
    0
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej

Reklama