"Volt Unplugged Tour" to karawana chevroletów volt, która jedzie przez USA. Mają do pokonania ok. 5500 km. Przystanki na trasie Volt Unplugged Tour to m.in. Seattle, San Francisco, Los Angeles, Miami, Orlando, New Jork, Chicago. Właśnie w tych miejscach zwykli kierowcy mogą własnoręcznie przetestować volta a przy okazji poznać ludzi odpowiedzialnych za powstanie tego modelu - inżynierów, konstruktorów.
"Trasa Volt Unplugged Tour pozwoli ludziom usiąść za kierownicą modelu Volt i przekonać się na własne oczy, co sprawia, że pojazd ten jest tak wyjątkowy" - powiedział Tony DiSalle, menedżer ds. produktu i marketingu modelu Chevrolet Volt. "Zademonstruje ona unikalne możliwości modelu volt, jedynego pojazdu elektrycznego mogącego pokonywać tak duże odległości w rozmaitych warunkach drogowych i pogodowych bez konieczności zatrzymywania się w celu doładowania akumulatorów."
Przypominamy, że volt jest pojazdem elektrycznym o zwiększonym zasięgu (nie jest hybrydą). To czteroosobowy samochód, który pokonuje do 60 km na napędzie elektrycznym - energia jest magazynowana w litowo-jonowym akumulatorze o pojemności 16 kWh. Gdy stan baterii jest niski, niezauważalnie włącza się niewielka, napędzana paliwem prądnica i ładuje akumulator, wydłużając zasięg do ponad 500 km.
"Volt to najlepsze rozwiązanie z obecnie dostępnych na całym świecie, jeśli chodzi o bezproblemowy napęd elektryczny" – mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. "Z wielką radością oczekujemy rozpoczęcia sprzedaży w USA. Informacje i wiedza, jakie zdobędziemy podczas pierwszego roku sprzedaży, będą dla nas bardzo cenne, ponieważ pracujemy nad debiutem i dystrybucją modelu Volt w Europie".
Jednak "Volt Unplugged Tour" to nie wszystko co robi producent by przekonać ludzi do swojego auta. Dodatkowo Chevrolet wybrał w USA 15 kierowców (entuzjastów zaawansowanych technologii i zwolenników pojazdów elektrycznych). Właśnie ta piętnastka zostanie pierwszymi testującymi model volt na co dzień podczas trzymiesięcznego programu oceny pojazdu i ładowania. Próby ruszą pod koniec października.
Za ile? W Stanach Zjednoczonych Volt kosztuje 41 tys. dolarów (33 500 dolarów netto z pełną, federalną ulgą podatkową wynoszącą nawet do 7500 dolarów). Po wprowadzeniu na rynek amerykański, Volt znajdzie się w sprzedaży na rynkach światowych, począwszy od Europy i Chin w roku 2011.
Mało kto wie, że Chevrolet Volt pomógł w zapoczątkowaniu mody na samochody elektryczne. Od jego premiery w styczniu 2007 roku, inni producenci aut ogłosili powstanie 30 samochodów typu plug-in lub elektrycznych.