Chevrolet Europe od stycznia do września sprzedał 351 308 samochodów, co oznacza wzrost o 31 847 pojazdów, czyli 10 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim (2009: 319 461 samochodów).
Udział w europejskim rynku Chevroleta wzrósł o 0,24 punktu i wyniósł 2,5 proc. - dane w oparciu o wzrost w udziale w 14 rynkach europejskich. W III kwartale Chevrolet sprzedał 117 961 samochodów, co daje 2,7 proc. udział w rynku. We wrześniu sprzedanych zostało 44 539 samochodów, osiągając 2,6 proc. udział w rynku europejskim, a więc wyższy o 20 proc. niż w roku 2009.
"Sprzedaż Chevroleta w III kwartale była o 14 proc. wyższa niż w tym samym okresie w roku ubiegłym - to wyraźny znak, że nasza linia świetnie prezentujących się samochodów miejskich i kompaktowych, dobrze się sprawuje" - stwierdził Wayne Brannon, prezes Chevrolet Europe. "W 2011 r. wprowadzimy do sprzedaży siedem nowych modeli i rozszerzymy portfel produktów, tak aby obejmował nowe segmenty rynku" - dodał Brannon.
Chevrolet odnotował szczególnie silny wzrost sprzedaży w Uzbekistanie, Hiszpanii, Danii, Turcji, Holandii, Portugalii, Belgii, Szwajcarii, Austrii i Szwecji. Wszystkie ww. rynki zarejestrowały trzycyfrowy lub dwucyfrowy wzrost.
Na rynku rosyjskim, który powoli wychodzi z kryzysu, Chevrolet utrzymał pozycję czołowej marki zagranicznej przy udziale wynoszącym 6 proc. w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku. W III kwartale sprzedaż Chevroleta w Rosji wzrosła o 30 proc. w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym.
Dzięki nowemu miejskiemu modelowi Chevrolet Spark firma zwiększyła swój udział w segmencie samochodów mini z 5,9 proc. do 7,4 proc. i została czwartą marką pod względem sprzedaży w tym segmencie w Europie - sprzedaż wyniosła 94 144 pojazdy.
W segmencie kompaktowych sedanów Chevrolet Cruze - Samochód Roku AUTOBEST 2010, który otrzymał pięciogwiazdkową ocenę z testach bezpieczeństwa EuroNCAP - pozostaje liderem w wielu krajach. Jego udział w segmencie wynosi do 35 proc., np. w Hiszpanii, gdzie w okresie styczeń-wrzesień tego roku sprzedano 5420 egzemplarzy Cruze.
Chevrolet w Polsce sprzedał w III kw. br. 1364 samochody, tj. o 66 proc. więcej w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Jest to także najlepszy kwartalny wynik od 2005 roku. Największe wzrosty w III kw. odnotowały modele Captiva i Aveo - sprzedanych zostało odpowiednio 98 proc. i 70 proc. więcej tych modeli niż w III kw. 2009 roku.
Wrzesień to kolejny rekordowy miesiąc Chevroleta. Uzyskany wynik 529 sztuk to największa sprzedaż miesięczna marki od 2004 roku. Jest ona także większa o 30 proc. od sierpnia br. i aż o 118 proc. od liczby sprzedanych samochodów we wrześniu 2009 roku. Łącznie od początku roku do września Chevrolet sprzedał na polskim rynku 4463 samochody.