Ewentualna usterka w wysokoprężnej pandzie dotyczy potencjalnego przedziurawienia przewodu paliwowego ocierającego się o obudowę filtra powietrza. Efekt? Może nastąpić wyciek paliwa w komorze silnika, a kierowca nie odpali swojego auta.

Defekt dotyczy pojazdów (numery nadwozia od 445385 do 573368) wyprodukowanych od lipca 2005 r. do stycznia 2006. W Polsce jest to 1458 sztuk.

W przypadku silnika ducato do zaworu recyrkulacji spalin może dostać się woda, która przy niskich temperaturach zamarza i doprowadza do uszkodzenia zaworu i utraty szczelności.

Zawór ten znajduje się w kanale łączącym kolektor wydechowy z dolotowym i reguluje przepływ spalin. W przypadku wystąpienia usterki kierowca może mieć problem z uruchomieniem auta, nadmierną emisją spalin (kopcenie z wydechu), dławieniem się silnika przy przyspieszaniu czy spadkiem sprawności wspomagania układu hamulcowego.

Kłopoty mogą wystąpić w furgonach z numerami nadwozia od 07000022 do numeru 07574570 - wyprodukowanych od lipca 2001 r. do lutego 2005 we Włoszech. W naszym kraju chodzi o 1879 aut.

W obu przypadkach polskie przedstawicielstwo Fiata wysłało powiadomienia o konieczności pojawienia się w autoryzowanym serwisie. Naprawią i będzie można jeździć dalej.