Fachowcy z EuroNCAP zabrali się tym razem za fiata bravo i toyotę corollę, dwa SUV-y - honda CR-V i mitsubishi outlander, a na koniec zdemolowali luksusową hondę legend. Wyniki?
Bravo i corolla dostały po pięć gwiazdek za ochronę dorosłych pasażerów. Jednak to kompaktowa toyota okazała się lepsza w "opiece" nad dziećmi (4 gwiazdki) i pieszymi (3 gwiazdki). W tych kategoriach nowy fiat dostał odpowiednio o jedną gwiazdkę mniej.
Ekskluzywna honda legend zachowała się wzorowo i przez to trafiła do grona najbezpieczniejszych w klasie. Do metryczki zapisano maksymalną ocenę za ochronę pasażerów - pięć gwiazdek. Także bardzo dobrze są chronione dzieci - 4 gwiazdki - 40 punktów na 48 możliwych, czyli 82 proc. skuteczności.
O gwiazdkę mniej zaliczyła uterenowiona siostra limuzyny, czyli nowa honda CR-V i jej bezpośredni konkurent mitsubishi outlander. Oba SUV-y mają czwórkę z opieki nad dorosłymi pasażerami.
Dzieci są lepiej chronione w hondzie - 4 gwiazdki (outlander - 3). Oba auta potraktowały pieszego na dwójkę, ale to mitsubishi za tę kategorię zdobył 17 punktów, o 4 więcej od CR-V.
Huk, łamanie blachy i tłuczone szkło. Wszystko dla naszego dobra, by sprawdzić, który z nich jest najbezpieczniejszy. Trzej nowicjusze wypadli rewelacyjnie, pozostali czują się też dobrze…
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama