Nowy Swift to sprawniejsze silniki… Motor benzynowy 1.2 z układem Dual-VVT (zmienne fazy zaworów ssących i wylotowych), zbudowany w oparciu o poprzedni silnik 1.3, w którym zmniejszono pojemność skokową, ma większe wartości mocy maksymalnej i momentu obrotowego.

Dla porównania…

Poprzednik - 1.3/92 KM/5 800 obr/min, 116 Nm/4 200 obr/min;

Nowy napęd - 1.2/94 KM/6 000 obr/min, 118 Nm/4 800 obr/min.

Zaś nowy silnik wysokoprężny 1.3 z układem DDiS (system wtrysku paliwa common-rail) spełnia teraz wymagania normy Euro 5 dzięki udoskonalonemu układowi zarządzania pracą silnika i zmniejszeniu tarcia mechanicznego.

Średnie zużycie paliwa…

Nowy silnik benzynowy: 5,0 l/100km (poprzedni silnik 1.3: 5,8 l/100 km)

Zmodernizowany turbodiesel 1.3: 4,2 l/100km (poprzedni silnik 1.3: 4,5 l/km)

W konstrukcji nadwozia zastosowano stal o podwyższonej wytrzymałości, przez co nadwozie jest lżejsze i ma większą sztywność. Większa odporność na skręcanie, niskoprofilowe opony o większej średnicy i szerokości, a także udoskonalona konstrukcja podwozia mają zdaniem inżynierów zapewnić jeszcze lepsze, bardziej sportowe prowadzenie samochodu, szczególnie na zakrętach. Nowy Swift ma też być bardziej bezpieczny

Swift po modyfikacjach jest większy od poprzednika - długość 3850 mm (3760 mm), szerokość - 1695 mm (1690 mm), wysokość - 1510 (1 500 mm). Zwiększył się też rozstaw osi - 2430 mm (2380 mm).

Rozpoczęcie sprzedaży nowego Swifta w Europie zaplanowano na jesień 2010 roku.