Miejsce - tor testowy Siracusa, wschodnia Sycylia. Gratka dla motocyklistów. Opony - Pirelli Diablo Rosso Corsa czyli pierwsza opona, którą porównano z Pirelli Diablo Rosso III, Pirelli Diablo Rosso, Dunlop Qualifier RR, Michelin Pure Power, Bridgestone BT 016 oraz Metzeler Sportec M. Testy zostały przeprowadzone na seryjnym motocyklu marki Honda CBR 1000RR ze standardowym zawieszeniem i standardowymi ustawieniami wszystkich parametrów technicznych zalecanych przez producenta.

Wynik? Test pokazał, że w dowolnym miejscu toru - na wyjściu z zakrętu i w pierwszym momencie przyspieszania - opona Diablo Rosso Corsa przenosi na nawierzchnię co najmniej o 10 koni mechanicznych więcej niż każda inna opona poddana testowi. Największa zmierzona różnica wyniosła aż 40 KM. Większa moc wykorzystywana przez oponę Diablo Rosso Corsa przekłada się na lepsze przyspieszenie na wyjściu z zakrętów, większą prędkość na prostych i wyraźnie krótsze czasy jednego okrążenia.

Do pomiaru wykorzystano powszechnie stosowane instrumenty do analizowania danych telemetrycznych podczas wyścigów w klasie World Superbike. Badano przyspieszenie (zarówno poprzeczne, jak i wzdłużne), prędkość chwilowa czy kąt pochylenia.

Pomiary skoncentrowano na punkcie wyjścia z zakrętu i maksymalnego pochylenia motocykla, kiedy to dochodzi do ponownego otwarcia przepustnicy - właśnie w tym momencie motocyklista, chcąc uzyskać jak największe przyspieszenie, potrzebuje całej dostępnej mocy i przełożenia jej na asfalt.

W obliczeniach końcowych uwzględniono również masę pojazdu (wagę motocykla oraz motocyklisty). Rzeczywista Siła przekazywana na nawierzchnię przez oponę była mierzona zgodnie ze wzorem F = m × a (siła = masa mnożona razy przyspieszenie). Moc była obliczana poprzez przemnożenie siły i prędkości (P = F × v). W ten sposób można było obliczyć liczbę koni mechanicznych przenoszonych na nawierzchnię przez motocykl chwila po chwili i centymetr po centymetrze w różnych zakrętach toru.