Oszczędzisz osiem tysięcy złotych! Takie rzeczy tylko za kółkiem opla ampera
1 Ampera wygląda jak przybysz z przyszłości, a nie seryjnie produkowane auto. Klinowaty kształt i nisko zawieszone nadwozie walczą o obniżenie oporów powietrza. Samochód jak magnes przyciąga uwagę przechodniów i innych kierowców - jedni i drudzy są zaskoczeni nagłym pojawieniem się sporego obiektu, którego niemal nie słychać...
dziennik.pl
2 Pięciodrzwiowe nadwozie zawiera kilka detali i emblematów z symbolami "plus i minus", które ludziom czerpiących wiedzę z fizyki nie tylko z kreskówek sugerują zastosowanie rozwiązań elektrycznych...
dziennik.pl
3 Fajnym detalem są niemal zabudowane dwukolorowe felgi z niskoprofilowymi oponami. Obręcze nie tylko wyglądają ciekawie i nęcą wzrok - ich ukształtowanie również ma obniżać opory powietrza...
dziennik.pl
4 Wnętrze ugości cztery osoby dużymi i wygodnymi fotelami. W pierwszym rzędzie siedziska i oparcia mają szeroki zakres regulacji, dzięki czemu wygodnie będzie tam koszykarzom i czołgistom...
dziennik.pl
5 W drugim rzędzie bardzo wysokim osobom może być niewygodnie, reszta może śmiało planować podróż na koniec świata...
dziennik.pl
6 Deska rozdzielcza nowoczesnością dorównuje karoserii. Zamiast klasycznych wskaźników mamy przed oczami dwa duże wyświetlacze, które przekazują mnóstwo informacji. Wyświetlacz umieszczony za kierownicą podaje parametry m.in. takie jak prędkość, zasięg, rodzaj używanego napędu itp.
dziennik.pl
7 Wyświetlacz w centralnej części deski rozdzielczej pokazuje tryby jazdy, ładowanie lub zużywanie akumulatorów w czasie jazdy, a także i informacje i opcje dotyczące ładowania auta z gniazdka
dziennik.pl
8 Oprócz rozbudowanego komputera pokładowego auto jest wyposażone w inne elementy zużywające prąd. Elektrycznie sterowane są szyby i lusterka, o klimat w aucie dba automatyczna klimatyzacja, a o doznania akustyczne niezły zestaw audio. Jednak to nie wyposażenie i błyskotki są tu najważniejsze...
dziennik.pl
9 Wszyscy, którzy zaczepiali nas przy aucie pytali: „jak to jeździ?”. Otóż jeździ bardzo fajnie. W porównaniu do aut z napędem spalinowym, ampera jest wręcz… milcząca. W czasie jazdy na silniku elektrycznym słychać tylko szum powietrza i opon. Silnik ten ma moc 150 KM i aż 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego...
dziennik.pl
10 Akumulator ładuje się ze zwykłego gniazdka domowego około 6 godzin, o ile komputer auta uzna, że prąd jest właściwej jakości. Prądu zgromadzonego w akumulatorach wystarcza na przejechanie około 80 kilometrów...
dziennik.pl
11 Po rozładowaniu akumulatorów inne elektryczne samochody trzeba zepchnąć na pobocze lub parking i szukać lawety. Jednak ampera to auto elektryczne o przedłużonym zasięgu. Co to znaczy?
dziennik.pl
12 To znaczy, że pod maską auta jest jeszcze silnik spalinowy o pojemności 1,4 litra o mocy 86 KM, który służy jako generator prądu i ładuje akumulatory dając możliwość dalszej jazdy. 35 litrowy zbiornik paliwa i akumulatory naładowane do pełna dają zasięg ponad 500 kilometrów.
dziennik.pl
13 Ampera liniowo nabiera prędkości nie tylko do 100 km/h, ale i do pełnej szybkości czyli 171 km/h. W czasie przyspieszania nie odczuwamy żadnych szarpnięć spowodowanych niedoborem lub nadmiarem mocy. To tak jakby stary dobry silnik V6 zabierał się do roboty od samego początku…
dziennik.pl
14 Zawieszenie elektrycznego opla pracuje cicho i trzyma w ryzach 1700 kg masy własnej auta. Układ kierowniczy daje pełne poczucie panowania nad autem. Ogromną zaletą pozytywnie wpływającą na komfort podróżowania amperą jest cisza panująca w kabinie.
dziennik.pl
15 Jednak ampera to nie jest auto przeznaczone na długie trasy z rodziną, nie tylko ze względu na mały bagażnik (310 litrów), ale także dlatego, że taka jazda przestaje być opłacalna. Aby rzeczywiście zaoszczędzić najlepiej traktować zasięg na akumulatorach jako właściwy, a jazdę na silniku spalinowym jako wyjście awaryjne. Dla przykładu, jeśli ktoś ma do pracy odległość około 30 kilometrów, to może pojechać i wrócić na jednym ładowaniu kosztującym około 8 złotych.
dziennik.pl
16 Druga opcja jest taka, że właściciel ma do pracy około 60-70 kilometrów i w pracy naładuje auto do pełna, aby wrócić do domu również „na prądzie”. W obu przypadkach rocznie można zaoszczędzić na paliwie około 8 tysięcy złotych (jeśli przyjmiemy jako normę auto benzynowe zużywające około 8 litrów na 100 kilometrów)...
dziennik.pl
17 Nad Wisłą mała popularność ampery jest spowodowana wysoką ceną zakupu auta i brakiem nawet symbolicznych zachęt ze strony rządu. Samochód kupują najczęściej firmy. Przyjemność posiadania tego modelu Opla została wyceniona na ponad 200 tysięcy złotych. Warto przypomnieć, że w wielu krajach Unii Europejskiej kierowca kupujący opla amperę może skorzystać z programu dopłat dla aut niskoemisyjnych. Kwota dotacji sięga nawet kilku tysięcy euro. Poza tym na liście zachęt jest też m.in. darmowe parkowanie, czy też zniżki w ubezpieczeniu… Polska? No cóż, ostatnio rząd ma "inne sprawy" na głowie… można się domyślić jakie.
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję