Skoda ma sposób na tanią jazdę! Dziennik.pl sprawdził citigo
1 Druga para drzwi z tyłu wymaga dopłaty, jednak 750 zł za „dodatkową furtkę” to niewiele, zwłaszcza, że znacznie podnosimy komfort użytkowania auta. Wymiary - niewiele ponad 3,5 metra długości i około 1,9 metra szerokości - pozwalają na schowanie citigo w altance na działce...
Skoda
2 W mieście również nie powinniśmy mieć problemów z parkowaniem. Auto jest zwinne, a regularne kształty ułatwią parkingowe manewry. Zaletą wąskiego auta jest także to, że zmieścimy się na jednym pasie ruchu z jednośladem, bez obawy o porysowanie lakieru czy uszkodzenie lusterka...
Skoda
3 Pokrywa bagażnika to jedna z różnic zewnętrznych w porównaniu do volkswagena up!, którego klapą jest powiększona tylna szyba. W najmniejszym volkswagenie wygląda to znacznie lepiej i nowocześniej
Skoda
4 Pod tą klapą citigo kryje się kuferek o pojemności 251 litrów. Zaletą jest jego głębokość i możliwość złożenia tylnej kanapy - a wtedy...
Skoda
5 Wtedy podnosimy możliwości transportowe do ponad 950 litrów. Taki manewr pozwala transportować większe rzeczy, ale dzieci lub teściów będziemy musieli wsadzić do pociągu...
Skoda
6 W kabinie pasażerskiej jest zaskakująco przestronnie… jak na takie małe auto. Obsługę deski rozdzielczej możemy porównać do obsługi klamki...
Skoda
7 Każdy sobie poradzi ze zmianą stacji radiowej czy z ustawieniem nawiewu. Zaskoczeniem było to, że...
Skoda
8 Zaskoczeniem dla nas była możliwość dokupienia za 800 złotych podgrzewania przednich foteli, albo za 500 złotych tempomatu. To prawdziwa okazja...
Skoda
9 Na szczycie szarej deski rozdzielczej wykonanej ze średniej urody plastiku znajdziemy wyświetlacz, który nie tylko pomoże nam znaleźć drogę za sprawą systemu nawigacyjnego, ale też pokaże przebieg, obroty silnika czy średnie zużycie paliwa. To udogodnienie również zaliczmy do niezbędnych...
Skoda
10 Fotele są wygodne i wystarczająco duże. Nie przyszło nam do głowy szybkie pokonywanie łuków czy jazda po slalomie, więc nie wymagaliśmy od nich ponadprzeciętnego podparcia boków, ale jeśli chodzi o zwykłą jazdę z punktu A do B, sprawdzały się całkiem nieźle
Skoda
11 Auto prowadzi się precyzyjnie i przewidywalnie. Odrobinę nerwowej atmosfery wprowadzają nierówności na łukach, ale to normalne w przypadku pojazdów o tak krótkim rozstawie osi (około 2,4 m)...
Skoda
12 Nie mieliśmy także wygórowanych wymagań w stosunku do zawieszenia. Zdarza się, że usłyszymy w kabinie jakieś hałasy, jednak byliśmy daleko od myśli, że możemy coś urwać...
Skoda
13 Silnik? Rewelacja. Ma tylko trzy cylindry, jednak dołożono wszelkich starań, żeby zanadto nie wibrował
Skoda
14 Z jednego litra pojemności udało się wykrzesać 60 KM, a za dodatkowe 1500 zł możemy dokupić jeszcze 15 KM. Według nas, różnica w osiągach będzie minimalna, więc nie warto dopłacać za tę moc...
Skoda
15 Osiągi traktowaliśmy jako sprawy drugorzędne. Citigo nie jest demonem przyspieszenia...
Skoda
16 Pierwsza setka pokazuje się po ponad 14 sekundach, a druga... nigdy, ponieważ citigo rozpędza się maksymalnie do 170 km/h
Skoda
17 Najlepsze zostawiliśmy na koniec. Trwająca aktualnie wyprzedaż aut z 2012 roku daje możliwość kupienia pięciodrzwiowego citigo z wyposażeniem elegance obejmującym m.in. kierownicę obszytą skórą, klimatyzację, czujniki parkowania i światła przeciwmgłowe z tyłu i z przodu za - uwaga! - 35 tysięcy złotych. Okazja? Naszym zdaniem tak.
Skoda
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję