Wygląda świetnie i pali tyle co nic. Wielkie kombi dla rodziny, czyli hyundai i40 zdaje egzamin
1 Hyundai i40 kombi ma 4770 długości, 1815 szerokości i 1470 wysokości. Wymiary te plasują auto w segmencie, w którym od lat króluje volkswagen passat i ford mondeo...
dziennik.pl
2 Podobnie jak inne auta w tej klasie hyundai jest wyposażony w światła LED do jazdy dziennej wbudowane w biksenonowe reflektory i doświetlanie zakrętów, relingi dachowe i chromowane elementy nadwozia takie jak grill i listwy wokół szyb. Najwyższa wersja wyposażenia premium obejmuje także aluminiowe felgi w rozmiarze 18 cali
dziennik.pl
3 Wnętrze hyundaia i40 w wersji premium wyposażono z rozmachem. Jest tu cała masa gadżetów, które mają za zadanie umilać nam czas spędzony w podróży
Hyundai
4 Fotele są elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. czujniki i kamerę ułatwiające parkowanie, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, system nawigacji satelitarnej i oczywiście elektrycznie sterowane szyby i lusterka
Hyundai
5 Jako wisienkę na torcie potraktować można podgrzewaną kierownicę i podgrzewane siedzenia tylnej kanapy (o dwóch stopniach intensywności)
Hyundai
6 Hyundai i40 jest też w pełni kompatybilny z wieloma urządzeniami poprzez Bluetooth, łącze USB, a także iPod i iPhone. Kierowcę wspomaga szereg systemów takich jak ABS, system wspomagania gwałtownego hamowania (EBA), system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu (ASR), system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy (ESP) i system wspomagający pokonywanie podjazdów
Hyundai
7 O bezpieczeństwo pasażerów zadbano montując przednie i boczne poduszki powietrzne, kolanową poduszkę powietrzną dla kierowcy, kurtyny powietrzne i aktywne zagłówki
dziennik.pl
8 Kolejne udogodnienia to system wspomagający parkowanie, elektrycznie opuszczana klapa bagażnika, wielofunkcyjna kierownica i...
Hyundai
9 ... świetny system audio - brzmi czysto i bardzo dobrze oddaje klimat słuchanego nagrania...
Hyundai
10 W dziedzinie komfortu podróżowania Hyundai także nie ma się czego wstydzić. Wygodne fotele i przestronne wnętrze sprzyjają wakacyjnym wyjazdom, na które można zabrać wszystko, co nam przyjdzie do głowy
dziennik.pl
11 Bagażnik ma 553 litry pojemności. Jeśli zajdzie potrzeba można go powiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy. Uzyskujemy wtedy możliwość przewiezienia 1719 litrów. Jednak musimy uważać na wagę bagaży, ponieważ maksymalna ładowność Huyndaia i40 wynosi tylko 636 kilogramów. Dla porównania fordem mondeo przewieziemy ponad 80 kilogramów więcej
Hyundai
12 Zaskakująco niska jest także maksymalna masa przyczepy hamowanej, którą możemy ciągnąć. Dla hyundaia i40 jest to wartość 1500 kg, a wywołany do tablicy ford mondeo pociągnie aż 500 kg więcej. Tylko kto tak świetnie wyglądającym kombi chciałby holować przyczepy? Na pewno nie my...
dziennik.pl
13 Inżynierowie Hyundaia spisali się na medal projektując zawieszenie modelu i40. Jest ono komfortowe i pracuje cicho. Jego jedynym mankamentem jest wrażliwość na koleiny, ale pewnie nikt nie przewidział, że gdzieś w Europie leży kraj o tak zaniedbanej infrastrukturze drogowej
dziennik.pl
14 Pod maską testowanego auta pracował turbodoładowany silnik diesla o pojemności 1,7 litra. Jego moc maksymalna to 136 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 325 Nm. Jednostka CRDi charakteryzuje się wysoką kulturą pracy, co oznacza, że do wnętrza auta nie docierają hałasy ani wibracje
dziennik.pl
15 Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiadała klasyczna sześciobiegowa skrzynia automatyczna, która pracuje gładko i bez szarpnięć, jednak w dobie dwusprzęgłowych przekładni wydaje się być zbyt wolna
dziennik.pl
16 Średnie zużycie paliwa w czasie mieszanego trybu jazdy wynosiło około 7 litrów oleju napędowego. Model i40 jest wyposażony w 70 litrowy zbiornik paliwa, co daje 1000 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu do pełna. Gwarancja i cena? Samochód chroni program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).
dziennik.pl
17 Najtańszy hyundai i40 kombi z benzynowym silnikiem GDi 1,6 o mocy 135 KM kosztuje 84 900 złotych. Aby wyjechać z salonu najtańszym dieslem (1,7/115 KM), trzeba wyłożyć 90 900 złotych. Testowany egzemplarz, czyli Hyundai i40 1,7 CRDi/136 KM premium z automatyczną skrzynią biegów kosztował 136 900 złotych. To dużo, ponieważ podobnie wyposażonego forda mondeo ze skrzynią powershift możemy kupić za około 110 tys. zł, a Volkswagena Passata 2,0 TDI/140 KM z DSG za niecałe 130 tys. zł. W takiej sytuacji, jeśli ktoś chce mieć kombi Hyundaia musi poczekać na promocyjną wyprzedaż rocznika 2012 - będzie taniej.
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję