Nowe i cudowne dziecko inżynierów już w Polsce! Volkswagen e-golf za 7 zł przejedzie 100 km
1
Volkswagen e-golf jest elektryczną wersją najpopularniejszego europejskiego auta, czyli golfa.
Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 85 kW/115 KM. Już w chwili uruchomienia kierowca ma do dyspozycji 270 Nm maksymalnego momentu.
Volkswagen / Jacek Hanusz
2 Producent twierdzi, że e-Golf na jednym ładowaniu baterii (24,2 kWh), przy średnim zużyciu energii 12,7 kWh przejedzie nawet 190 kilometrów. Trzy tryby jazdy (Normal, Eco, Eco+) i cztery stopnie rekuperacji (D1, D2, D3 i B) mają ułatwić kierowcy osiągnąć maksymalny zasięg.
Volkswagen / Jacek Hanusz
3 W opinii Volkswagena szczególnie w mieście i dla większości osób dojeżdżających do pracy zasięg 190 km jest w pełni wystarczający. Przedstawiciele VW powołują się na badania niemieckiego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast - wykazały one, że prawie 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech, od osób dojeżdżających do pracy po osoby często podróżujące, przejeżdża dziennie mniej, niż 50 kilometrów.
Volkswagen / Jacek Hanusz
4
Producent twierdzi, że silnik elektryczny nowego golfa generuje moment obrotowy porównywalny ze znacznie mocniejszymi autami. Jakim cudem?
e-Golf jest napędzany silnikiem o mocy 85 kW/115 KM, który - podobnie jak 1-biegowa przekładnia i bateria - jest konstrukcją własną Volkswagena. Silnik rozwija prędkość obrotową do 12 000 obr./min i natychmiast po uruchomieniu oddaje do dyspozycji moment obrotowy 270 Nm. Efekt?
Volkswagen / Jacek Hanusz
5 Efekt: napędzany na przednią oś e-Golf przyspiesza do 60 km/h w 4,2 sekundy (0-100 km/h: 10,4 s.). Na autostradzie może poruszać się z ograniczoną elektronicznie prędkością 140 km/h.
Volkswagen / Jacek Hanusz
6 Napędzany elektrycznie e-golf jest jedynym modelem z serii golfa, wyposażonym seryjnie w system radiowo-nawigacyjny Discover Pro. Aplikacja Volkswagen Car-Net-e-Remote pozwala uruchomić ze smartfona ładowanie baterii, seryjne ogrzewanie i wentylację postojową (podczas ładowania) lub sprawdzić informacje dotyczące samochodu. Ponadto do wyposażenia seryjnego należą funkcja wyboru profilu jazdy (Normal, Eco, Eco+), ogrzewana przednia szyba i automatyczna klimatyzacja.
Volkswagen / Jacek Hanusz
7
Mimo zastosowania baterii samochód nie stracił nic ze swojej funkcjonalności. Na pokład zabiera pięć osób.
Zastosowanie zespołu baterii pozwoliło obniżyć środek ciężkości - w efekcie samochód jeszcze lepiej zachowuje się na drodze. e-Golf jest pierwszym Volkswagenem, w którym zastosowano reflektory LED. Koszty?
Volkswagen / Jacek Hanusz
8 W opinii producenta na przejechanie 100 km samochód potrzebuje 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,56 zł za kWh pokonanie 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-Golfa 7,11 zł.
Volkswagen / Jacek Hanusz
9 W Polsce volkswagen e-golf pojawi się we wrześniu. Cena - od 153 490 zł.
Volkswagen / Jacek Hanusz
10
Volkswagen / Jacek Hanusz
11
Volkswagen / Jacek Hanusz
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję