Nowe auto z Polski już podbija rynek! 500 wersji to za mało. ZDJĘCIA
1
Szef koncernu Volkswagen Martin Winterkorn zapowiedział gigantyczne inwestycje w fabryki, nowe samochody i technologie. Kwota? Przeszło 85 miliardów euro - takie pieniądze mają przyczynić się do wyniesienia VW na tron największego producenta aut na świecie.
Część z tej miliardowej puli trafiła do Polski - do zakładów w Poznaniu i budowanej właśnie nowej fabryki we Wrześni.
Przypominamy, że niemiecki koncern w Białężycach koło Wrześni buduje fabrykę, która zajmie się produkcją nowej generacji modelu crafter. Powstający zakład, stanie się obok VW Poznań drugim miejscem produkcji użytkowych volkswagenów w Polsce.
Wartość najnowszej inwestycji niemieckiego koncernu oszacowano na niemal 3,4 mld zł (około 800 mln euro). Przy pełnym wykorzystaniu możliwości produkcyjnych nowej fabryki pracować będzie 3 tys. osób. Volkswagen przewiduje, że możliwości nowego zakładu craftera wyniosą 100 tys. samochodów rocznie. Taśmy powinny ruszyć w drugiej połowie 2016 r.
A tymczasem na rynku pojawił się nowy samochód z fabryki w Poznaniu - volkswagen transporter T6…
Volkswagen
2
Na całym świecie w ciągu 13 lat sprzedano prawie dwa miliony egzemplarzy modelu T5 (auto powstawało także w Poznaniu). Od chwili rozpoczęcia produkcji pierwszej generacji modelu T, przed 65 laty, chętnych znalazło 12 milionów aut tej serii. Teraz na polskim rynku pojawił się nowy transporter T6.
Nowy volkswagen T6 to znana kierowcom sylwetka, ale stylistycznie samochód wpisuje w politykę prostych linii i ponadczasowego wyglądu - tak jak obecnie oferowane osobowe passat, czy golf…
UnitedPictures.COM
3 Do wnętrza w zależności od modelu, można zamówić (jako wyposażenie dodatkowe) elektrycznie regulowane fotele kierowcy i pasażera z przodu. Liczba schowków i półek zależy od modelu i liczby foteli we wnętrzu auta. Przewidziano dwa rodzaje kokpitu - z otwartymi lub z zamykanymi schowkami oraz z dwoma rodzajami środkowej konsoli.
Volkswagen
4 Na polskim rynku nowe modele serii T będą dostępne w trzech wersjach nadwozia - jako samochody użytkowe (podwozie z zabudową skrzyniową - z kabiną pojedynczą lub podwójną, furgon lub kombi), jako przestronne luksusowe osobowe vany (Multivan i Caravelle) oraz jako samochód rekreacyjny (California).
Volkswagen
5 Producent twierdzi, że po połączeniu możliwości wyboru spośród wersji z krótszym (3 m) lub dłuższym (3,4 m) rozstawem osi i jednej z trzech dostępnych wysokości nadwozia oraz oferty silników, współpracujących z 5- lub 6-biegowymi przekładniami mechanicznymi lub z 7-stopniową skrzynią DSG, do wyboru jest ponad 500 konfiguracji modelu T6. Auto można też mieć z napędem na cztery koła 4Motion.
Volkswagen
6 Ceny osobowej odmiany - Caravelle - w podstawowej wersji Trendline, z układem miejsc 2+3+3, napędzanej silnikiem 2.0 TDI o mocy 84 KM zaczynają się od 102 100 zł netto. Topowa wersja tego auta z 204-konną jednostką napędową 2.0 BiTDI pod maską, z napędem na cztery koła 4Motion i z 7-stopniową skrzynią biegów z dwoma sprzęgłami kosztuje 151 200 zł netto.
Volkswagen
7 5-osobowy Multivan w wersji Trendline napędzany dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 84 KM został wyceniony na 101 850 zł netto. Za bogato wyposażoną wersję tego auta - 7-osobową Highline z 204-konnym silnikiem 2.0 BiTDI, napędem na cztery koła 4Motion i 7-stopniową przekładnią DSG – trzeba zapłacić 211 200 zł netto.
Volkswagen
8 Ceny 4-osobowej Californii (połączenie osobówki z autem kempingowym; podwyższany dach; wysokość wnętrza 1,99 m) w wersji Beach z silnikiem 2.0 TDI o mocy 84 KM zaczynają się od 122 650 zł netto, a kończą na 224 000 zł netto za wersję Ocean napędzaną 204-konnym silnikiem 2.0 BiTDI, z napędem na cztery koła 4Motion i z 7-biegową przekładnią DSG.
Volkswagen
9 Ceny Transportera T6 w wersji z pojedynczą, 3-osobową kabiną i z podwoziem do zabudowy zaczynają się od 74 750 zł netto za model napędzany dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 84 KM. Auto z podwoziem do zabudowy, podwójną, 3+3-osobową kabiną, 180-konnym silnikiem BiTDI i z napędem na cztery koła 4Motion kosztuje 115 350 zł netto. Za 2-osobowy furgon trzeba zapłacić od 81 150 zł netto (z 84-konną jednostką napędową TDI pod maską) do 124 700 zł netto za model z napędem 4Motion i 204-konnym silnikiem TSI współpracującym z 7-biegową przekładnią DSG.
Volkswagen
10
Nowe dziecko Volkswagena będzie naszpikowane rozwiązaniami pilnującymi bezpieczeństwa. Przykładowo opcjonalny w transporterze i seryjny w multivanie business system Front Assist obserwuje otoczenie wokół auta i dzięki radarowi rozpoznaje kiedy samochód za bardzo zbliżył się do pojazdu jadącego z przodu w efekcie potrafi skrócić drogę hamowania. W razie niebezpieczeństwa Front Assist ostrzega kierowcę sygnałami - wizualnym i dźwiękowym, ponadto powoduje lekkie przyhamowanie auta.
T6 podobnie jak osobowe volkswageny może być wyposażony w system awaryjnego hamowania w mieście. Działa on przy prędkościach do 30 km/h. Gdy kierowca przeoczy przeszkodę na drodze, system spowoduje automatyczne hamowanie i zmniejszenie siły uderzenia. Niemieccy inżynierowie wyliczają, że 22 proc. wypadków, w których obrażenia odnoszą ludzie to kolizje z kilkoma przeszkodami. Dla zmniejszenia ryzyka tego typu zdarzeń, transportera wyposażono seryjnie w system automatycznego hamowania po kolizji.
Volkswagen
11 Multivan - w drugim rzędzie, zależnie od wersji wyposażenia, mogą się znajdować jeden lub dwa obrotowe fotele. Są one umocowane do podłogi na szynach, po których (dzięki rolkom) da się je przesuwać. Fotele i kanapę można wymontować z auta, by powiększyć przedział ładunkowy. Kanapa, którą można przerobić na leżankę, także jeździ na rolkach i można ją zakotwiczyć w dowolnym miejscu we wnętrzu auta. Tylną klapę zamówić z elektrycznym sterowaniem.
Volkswagen
12 Warto wiedzieć, że produkcję pierwszego transportera Volkswagen rozpoczął 65 lat temu. Początkowo auto powstawało w Wolfsburgu, a od 1956 roku w Hanowerze.
Volkswagen
13 W 2014 roku Volkswagen sprzedał ponad 10,14 mln samochodów (wzrost o 4,2 proc.; w 2013 - 9,7 mln). W zeszłym roku Niemców nieznacznie wyprzedziła Toyota z wynikiem 10,23 mln sprzedanych aut. Podium zamyka General Motors - amerykański koncern sprzedał 9,92 mln sztuk samochodów.
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję