Nowe volvo XC90 debiutuje z młotem Thora. Zobacz pierwsze FOTO
1 Nowe XC90 będzie pierwszym modelem Volvo zbudowanym na platformie podwoziowej SPA. Jak twierdzą inżynierowie dzięki niej samochód jest lżejszy, bezpieczniejszy i ma więcej miejsca w środku.
Volvo
2 Największy atut SPA to elastyczność. Zmieniać można niemal wszystkie parametry, w tym przedni i tylny zwis, rozstaw osi czy wysokość samochodu.
Volvo
3 Szwedzi pracowali nad nową platformą przez ostatnie cztery lata. W efekcie to rozwiązanie będzie standardem w przyszłych modelach Volvo. Konstruktorzy spodziewają się, że SPA w dużej mierze uprości i skróci proces produkcji oraz obniży jej koszty. Wszystkie modele od serii 60 do 90 będą powstawały na jednej linii produkcyjnej.
Volvo
4 Podczas kiedy inni producenci starają się połączyć duży rozmiar akumulatorów z luksusowym i przestronnym wnętrzem nowa platforma Volvo pozwoliła stworzyć hybrydową odmianę nowego XC90 bez ingerencji elementów układu napędowego we wnętrze. Krótko mówiąc szwedzki SUV z napędem hybrydowym ma być równie przestronny i pakowny co jego spalinowy odpowiednik.
Volvo
5 Podobnie jak poprzednik, nowe XC90 będzie dostępne w wersji 7-osobowej. Drugi i trzeci rząd siedzeń będzie przesuwny, a fotele w ostatnim rzędzie mają gwarantować komfort pasażerom o wzroście do 170 cm.
Volvo
6 Wcześniej Volvo poinformowało o silnikach, które będą napędzać nową generację XC90. Wiadomo już, że największy SUV szwedzkiej marki będzie dostępny w wersji benzynowej, wysokoprężnej oraz hybrydowej typu plug-in. Najciekawszym rozwiązaniem jest ta ostatnia propozycja…
Volvo
7 Na szczycie gamy nowego volvo XC90 stanie hybrydowa wersja T8 - inżynierowie szwedzkiej marki twierdzą, że w zaproponowanym przez nich rozwiązaniu silnik benzynowy będzie miał moc ponad 300 KM. "Nowe XC90 udowadnia, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów, a w sprzyjających warunkach może ono wynieść nawet 2 l/100 km" - mówi Peter Mertens, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Volvo Car Corporation.
Volvo
8 Do codziennej jazdy nowym XC90 inżynierowie Volvo przewidzieli tryb hybrydowy. W tym przypadku wykorzystywany będzie zarówno dwulitrowy, czterocylindrowy silnik turbobenzynowy, który napędzać będzie przednie koła, jak i motor elektryczny o mocy 80 KM (60 kW), odpowiedzialny za napęd tylnych kół.
Volvo
9 Guzikiem w kabinie kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb elektryczny - pojemność baterii ma wystarczyć na przejechanie 40 km. W razie potrzeby mocniejsze naciśnięcie gazu natychmiast uruchomi do pomocy jednostkę benzynową.
Volvo
10 Jeśli wierzyć obietnicom konstruktorów, to układ napędowy T8 w sumie zagwarantuje ok. 400 KM mocy i 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu siedmioosobowy SUV do "setki" przyspieszy w 6 sekund. Oprócz napędu T8 w ofercie XC90 dostępne będą także "zwykłe" jednostki. Wersja D5 to 225 KM, 470 Nm i średnie spalanie na poziomie ok. 6 l/100 km (tak obiecuje producent). Niżej w hierarchii stanie wersja D4 z silnikiem o mocy 190 KM i momentem 400 Nm, która ma średnio spalać 5 l oleju napędowego na 100 km.
Volvo
11 Po stronie silników benzynowych Szwedzi także zaoferują dwie jednostki. Pierwszą jest silnik T6, który zaoferuje 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 - 254 KM i 350 Nm. Nowe volvo XC90 zadebiutuje publicznie jesienią w czasie salonu samochodowego w Paryżu. Do tego czasu szwedzki producent najpewniej ujawni wygląd zewnętrzny auta gotowego do produkcji. Osoby, które już zamówiły nowe XC90 odbiorą je w 2015 roku.
Volvo
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję