Toyota C-HR jaką znacie od 2017 roku została okrzyknięta pierwszym tak odważnie zaprojektowanym autem japońskiej marki. Nowy design od chwili debiutu podziałał jak magnes. Wielu kierowców zamawiało C-HR w ciemno, bez jazdy próbnej.

Reklama

Teraz przyszła pora na zmianę warty i zupełnie nowy C-HR ma do zaoferowania znacznie więcej ponad awangardowy styl oraz klasyczne hybrydy. Japończycy poszli o krok dalej. Oto w Polsce debiutuje nowa Toyota C-HR jako hybryda plug-in i to w pięciu wersjach wyposażenia. Czego powinni spodziewać się kierowcy?

Nowa Toyota C-HR 2.0 plug-in już w Polsce i nie tylko styl robi różnicę

Za napęd C-HR plug-in odpowiada nowy klejnot wśród silników japońskiej marki – rozwiązanie znane z nowej Toyoty Prius. Stąd w pierwszych liczbach wygląda to tak: benzynowa 2-litrowa jednostka produkuje 152 KM i współpracuje z mocniejszym od spalinówki elektrycznym silnikiem o mocy 163 KM. Całkowita moc napędu wynosi 223 KM (164 kW). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrwa 7,4 sekundy. To najszybszy C-HR w gamie…

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl
Reklama

Jaki zasięg na jednym ładowaniu C-HR plug-in?

Inżynierowie zapowiadają również wydajność i zasięg w trybie elektrycznym do 66 km wg WLTP. Stąd C-HR plug-in hybrid na co dzień spisze się jako samochód elektryczny (pod warunkiem regularnego ładowania), a podczas dłuższych wyjazdów zadziała jak mocna hybryda. Trzy poziomy odzyskiwania energii Regeneration Boost pozwalają na prowadzenie auta z wykorzystaniem jedynie pedału przyspieszenia. Napęd jest połączony z systemem nawigacji – dzięki funkcji geofencing automatycznie przełączy się w tryb EV, gdy tylko wjedzie na teren strefy niskiej emisji.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Praktyczny zasięg EV to efekt nowej baterii litowo-jonowej 13,6 kWh. Ogniwa mają wyższą gęstość energii, dzięki czemu mimo większej pojemności akumulator jest na tyle kompaktowy, że mieści się pod tylnym siedzeniem, obniżając środek ciężkości.

Nowy C-HR 2.0 plug-in ma spalać 0,9 l benzyny na 100 km. Ale jest haczyk…

Spalanie? Toyota podaje, że nowy C-HR plug-in hybrid ma średnio zużywać 0,9 l/100 km benzyny. Przy czym ten bajeczny wynik będzie możliwy, jeśli w baterii znajdzie się zapas energii. Ładowanie C-HR 2.0 PHEV przy pomocy Wallboxa trwa 2,5 godziny, a korzystając z domowego gniazdka (10 A) proces ten zajmie około 6,5 godziny.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl
Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Nowa Toyota w Polsce to pięć wersji wyposażenia

W Polsce nowa Toyota C-HR 2.0 PHEV jest dostępna w pięciu wersjach wyposażenia: Style, Executive, GR SPORT oraz dwóch wariantach premierowych Premiere Edition Executive i Premiere Edition GR SPORT.

Ile kosztuje Toyota C-HR 2.0 PHEV w najtańszej odmianie Style?

Toyota C-HR 2.0 PHEV w podstawowej wersji Style kosztuje 189 900 zł. Cena wynika z zastosowania napędu plug-in, droższego w produkcji od tradycyjnej hybrydy oraz bogatego wyposażenia seryjnego.

Standardem w wersji Style są 18-calowe felgi aluminiowe, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect+ z systemem nawigacji dostępnej online i offline, 6 głośników, inteligentny asystent głosowy, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto, wycieraczki z czujnikiem deszczu, inteligentny kluczyk, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamera cofania. Do tego samochód oferuje m.in. najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego T-MATE z aktualizacjami online, w tym układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta bezpiecznego wysiadania, inteligentny tempomat adaptacyjny, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania martwego pola w lusterkach, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem czy automatyczne ostrzeganie tylnymi światłami awaryjnymi.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Auto wyposażone jest też w automatyczną klimatyzację dwustrefową, system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych, podgrzewane fotele przednie, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół pojazdu, podgrzewaną kierownicę, indukcyjną ładowarkę, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, lampy przednie i tylne w technologii LED oraz port USB-C w drugim rzędzie siedzeń.

Toyota C-HR nowej generacji / Toyota

Toyota C-HR 2.0 PHEV w wersji Executive

Toyota C-HR 2.0 PHEV Executive to już 19-calowe alufelgi, czarny dach oraz wykończenie przedniego grilla i tylnego zderzaka w kolorze Night Sky Black. Wyposażenie auta w porównaniu z wersją Style wzbogacono o przednie fotele sportowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, dodatkowe nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED z możliwością personalizacji oraz światła główne w technologii LED. Tak wyposażone auto kosztuje od 200 900 zł.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Do wersji Executive można zamówić pakiety Tech (13 tys. zł) oraz VIP (13 tys. zł). Pierwszy obejmuje kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamerę monitorującą kierowcę. Pakiet Tech to także system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, asystent zmiany pasa ruchu. Pakiet VIP uzupełnia wyposażenie o wyświetlacz HUD, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami, cyfrowe lusterko wsteczne oraz dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni, a także cyfrowy kluczyk.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Toyota C-HR 2.0 PHEV Premiere Edition Executive

Specjalna wersja Premiere Edition Executive ma wszystkie element wyposażenia wersji Executive z pakietemi Tech i VIP oraz dodatkowo malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w czerni Night Sky Black i tapicerkę skórzaną. Taki C-HR 2.0 PHEV kosztuje od 226 900 zł.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Toyota C-HR 2.0 PHEV GR SPORT

Auto w odmianie GR SPORT kosztuje od 215 900 zł i wyróżnia się m.in. 19-calowymi felgami aluminiowymi czy tapicerką z ekologicznego zamszu Ultrasuede. Standardowe wyposażenie obejmuje system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu, lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe, system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, kamerę monitorującą kierowcę, asystenta zmiany pasa ruchu oraz asystenta parkowania Toyota Teammate Advanced Park. Do wersji GR SPORT można dołożyć pakiet VIP (13 tys. zł), który obejmuje te same elementy co w wariancie Executive.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Toyota C-HR 2.0 PHEV Premiere Edition GR SPORT

Toyota C-HR PHEV Premiere Edition GR SPORT to m.in.: 20-calowe alufelgi GR SPORT, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, systemem Premium Audio JBL z 9 głośnikami, a także cyfrowy kluczyk i malowanie nadwozia Bi-tone+ z czarną tylną częścią auta. Samochód z hybrydą plug-in w tej odmianie kosztuje od 226 900 zł. Do auta można zamówić pakiet Skyview (3500 zł), który obejmuje dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Nowa Toyota C-HR i dwie hybrydy 5. generacji 1.8 i 2.0. Silnik z Polski

Za drogo? Alternatywą jest klasyczny napęd hybrydowy oparty na benzynowym silniku 1.8 lub szybszy na jednostce 2.0 Dynamic Force. Ten ostatni wariant przewidziano także z układem 4x4 AWD-i – dodatkowy silnik elektrycznym przy tylnej osi.

Japończycy zastosowali tu nowy akumulator litowo-jonowy – mniejszy i o 14 proc. lżejszy od montowanego w napędach 4. generacji (w porównaniu z długo stosowaną baterią niklowo-wodorkową różnica w masie sięga 40 proc.). Jednocześnie o 14 proc. udało się zwiększyć moc baterii. To z kolei wymusiło udoskonalenie układu chłodzenia ogniw (teraz pracuje ciszej i powinien zapewnić dłuższą żywotność). Pochylono się nawet nad zmianą lepkości oleju w przekładni. Efekty?

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Toyota C-HR 2024 hybryda z silnikiem 1.8 lub 2.0. Jakie spalanie?

Nowy C-HR 1.8 Hybrid zapewni teraz 140 KM zamiast 122 KM z napędu 4. generacji pierwszego C-HR-a. Większa moc to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, czyli lepsze o 1,1 s. Lepsza dynamika nie zaszkodziła zużyciu paliwa – samochód ma spalać ok. 4,8 l benzyny na 100 km.

Napęd hybrydowy 5. generacji z silnikiem 2.0 wytwarza aż 196 KM, czyli o 12 KM więcej niż w poprzednim modelu. Efekt? Nowy C-HR stał się szybszy o 0,3 sekundy – od 0 do 100 km/h przyspieszy nawet w 7,9 s (AWD-i). Mocniejszy napęd jest też łagodniejszy dla portfela kierowcy – przynajmniej na papierze samochód stał się bardziej ekonomiczny od poprzednika. Średnie zużycie benzyny jest na poziomie 4,8-5,3 l/100 km wobec 5,7 l/100 km w schodzącym modelu.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Nowa Toyota C-HR 1.8 Hybrid dłużej jeździ w trybie elektrycznym. To jak Corolla

Wzorem Corolli można spodziewać się, że podczas przyspieszania częściej do głosu dojdzie jednostka elektryczna – benzynowiec wkroczy do akcji nieco później i rzadziej niż w 4. generacji. C-HR z nową hybrydą 5. generacji procentowo więcej pojeździ dzięki silnikowi EV, a to przekłada się na niższe zużycie benzyny i wyższy komfort akustyczny w kabinie. Ruszaniu spod świateł czy manewrowaniu na parkingu dłużej potowarzyszy cisza. W porównaniu do poprzedniej konstrukcji wyraźnie zyska też zrywność i elastyczność.

Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Nowa Toyota C-HR to większa pojemność bagażnika niż w C-HR pierwszej generacji. Oto różnice w rozmiarach, porównanie (TABELA)

Toyota C-HR nowej generacji z długością 4,36 m jest delikatnie krótsza od poprzedniego modelu. To zasługa przycięcia przedniego i tylnego zwisu. Auto przybrało jednak delikatnie na szerokości. Pojemność bagażnika wzrosła o 11 litrów do 388 l (model z hybrydą 1.8) i o 6 litrów do 364 l w przypadku auta z 2-litrowym napędem hybrydowym.

Wymiary zewnętrzne Nowa Toyota C-HR Pierwsza Toyota C-HR
Długość 4360 mm 4395
Szerokość 1830 mm 1795
Wysokość 1558-1564 mm 1555
Rozstaw osi 2640 mm 2640
Przedni zwis 915 mm 935
Tylny zwis 805 mm 820
Pojemność bagażnika (hybryda 1.8/2.0) 388 l/364 l 377 l/358 l
Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Toyota C-HR nowej generacji, cennik, hybryda 1.8 i hybryda 2.0 i 2.0 plug-in hybrid

Toyota C-HR nowej generacji Comfort Style Executive GR Sport Executive Premiere Edition GR SPORT Premiere Edition
1.8 Hybrid 140 KM e-CVT 139 900 zł 156 900 167 900 - - -
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT - 165 900 176 900 191 900 202 900 202 900
2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM AWD-i e-CVT - 175 900 186 900 201 900 212 900 212 900
2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT 189 900 200 900 215 900 226 900 226 900
Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl

Toyota C-HR nowej generacji, dane techniczne, wymiary, osiągi

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
FWD FWD AWD FWD
Typ 4-cylindrowy, rzędowy
Mechanizm zaworów 16-zaworowy DOHC z Dual VVT-i 16-zaworowy DOHC z VVT-i oraz VVT-iE
Pojemność cm3 1798 1987
Średnica cylindra x skok tłoka mm 80,5 x 88,3 80,5 x 97,5
Stopień kompresji (:1) 13.0 14.0
Moc KM/kW/obr/min 98 / 72 /5200 152 / 112 / 6000
Moment obrotowy silnika spalinowego Nm/obr/min 142 / 3600 190 / 4400 - 5200
Napęd hybrydowy 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Bateria Litowo-jonowa
Pojemność kWh 4,08 13,6
Zasięg w trybie EV km 66
Typ przedniego silnika elektrycznego Silnik z magnesami trwałymi
Moc maksymalna KM/kW 94/70 111/83 163 / 120
Maks. moment obrotowy Nm 185 206 208
Tylny silnik elektryczny
Moc maksymalna KM/kW 41/30
Maks. moment obrotowy Nm 84
Łączna moc układu KM/kW 140/103 198/145 223 / 164
Osiągi 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Prędkość maksymalna km/h 170 180 180
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,9 8,1 7,9 7,4
Osiągi 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Prędkość maksymalna km/h 170 180 180
Przyspieszenie 0-100 km/h s 9,9 8,1 7,9 7,4
Zużycie paliwa 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Cykl mieszany WLTP l/100 km 4,8-5,0 4,8-5,0 5,1-5,3 0,9
Pojemność zbiornika paliwa l 43 43 43 43
Wymiary zewnętrzne 1.8 Hybrid 2.0 Hybrid 2.0 Plug-in Hybrid
Długość mm 4360
Szerokość mm 1830
Wysokość mm 1558-1564 1564
Rozstaw osi mm 2640
Przedni zwis mm 915
Tylny zwis mm 805
Toyota C-HR nowej generacji / Toyota
Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl
Toyota C-HR nowej generacji / dziennik.pl