Citroen C5X zadebiutował podczas porannego show. Francuzi w nadwoziu o długości ponad 4,8 m połączyli cechy trzech samochodów - sedana, SUV-a i kombi. W ten sposób słynna marka wraca do walki w klasie średniej. Na celownik trafia Volkswagen Passat czy Skoda Superb...
Citroen C5 X awangarda na kołach
Albert Einstein powiedział: Logika zaprowadzi cię z punku A do punktu B. Wyobraźnia zaprowadzi cię wszędzie… I najwidoczniej styliści Citroena posłuchali legendarnego fizyka, bo nowy C5 X wygląda nieziemsko. Stylistycznie nawiązuje do odlotowego CXperience Concept, zaprezentowanego w 2016 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Dziś André Citroën byłby dumny...
We wnętrzu totalna cyfryzacja. C5 X został wyposażony w kolorowy wyświetlacz head-up, który w ocenie Citroena jest krokiem ku rzeczywistości rozszerzonej. Do tego ekran dotykowy HD o przekątnej 12 cali, 4 gniazda USB typu C i bezprzewodowe ładowaniem smartfonów. System multimedialny aktualizuje się w czasie rzeczywistym za pośrednictwem chmury i wykorzystuje technologię Mirror Screen bez konieczności podłączania smartfona.
Przewidziano też system półautonomicznej jazdy Drive Assist 2.0 z asystentem zmiany pasa ruchu, który jeśli sąsiedni pas jest wolny, pozwala na samodzielną zmianę pasa ruchu po dotknięciu kierunkowskazu.
Codzienne użytkowanie ułatwi wiele innych wspomagaczy, a lista obejmuje m.in. system dalekosiężnego monitorowania martwego pola, system Rear Cross Traffic Alert, który wykrywa niebezpieczeństwo podczas cofania, system Top 360 Vision, który ułatwia manewry, wyświetlając widok otoczenia na tablecie z ekranem dotykowym. Z kolei Proximity, to bezkluczykowy dostęp i uruchamianie auta, który umożliwia automatyczne blokowanie i odblokowywanie drzwi, gdy kierowca zbliża się do pojazdu lub go opuszcza.
Miejsca nie zabraknie – pasażer tylnej kanapy na wysokości kolan do przedniego fotela ma aż 23,8 cm. Bagażnik pomieści od 545 l do 1640 l po złożeniu oparć kanapy, wtedy też powstaje płaska podłoga. Zintegrowana z klapą roleta kufra ułatwia pakowanie, a elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika ma funkcję bezdotykowej obsługi.
Citroen C5 X będzie dostępny z silnikami benzynowymi i jako hybryda plug-in, czyli z możliwością ładowania z gniazdka. Spalinowo-elektryczny napęd dostarczy 225 KM mocy. Zasięg w trybie EV to ponad 50 km. Na prąd można rozpędzić się nawet do 135 km/h.
Citroen C5 X jak latający dywan
Nowy C5 X jest wyposażony w zawieszenie Citroen Advanced Comfort. To rozwiązanie ma odtworzyć efekt latającego dywanu znany kultowych modeli marki, które z niezwykłym fasonem mogły pokonywać wszelkie przeszkody, dziury, szczeliny, progi zwalniające i różne typy łączenia nawierzchni. A w wersji hybrydowej plug-in C5 X wyjeżdża o poziom wyżej – samochód jest wyposażony w aktywne zawieszenie Citroen Advanced Comfort. Tu trzy tryby sterowania podnoszą efektywność Progressive Hydraulic Cushions, uelastyczniając jeszcze bardziej zawieszenie podczas jazdy na wprost i poprawiając jego parametry, w szczególności podczas pokonywania zakrętów.
Citroen C5 X będzie produkowany w Chinach. Na polskim rynku zadebiutuje na początku 2022roku.