Najtańszy model golfa VII z silnikiem 1.2 TSI/85 KM kosztuje 59 990 zł, jest to dokładnie o 1000 zł mniej w porównaniu z ceną poprzednika. Pierwsze samochody w salonach dostępne będą w drugiej połowie października.

Siódma generacja golfa jest dostępna w trzech liniach wyposażenia trendline, comfortline i highline. Podstawowym modelem jest golf 1.2 TSI trendline o mocy 85 KM.

Reklama
Volkswagen

Wyposażenie seryjne nowego golfa jest bogatsze od poprzednika, zawiera m.in.: siedem poduszek powietrznych, Electronic Stability Control (ESC), system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym TFT, klimatyzację climatic, nowy hamulec wielokolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, tryb rekuperacji i system Start-Stop.

Golf 7 oferowany jest z dwoma całkowicie nowymi generacjami silników. Jak zapewniają niemieccy inżynierowie między innymi dzięki seryjnemu systemowi Start-Stop i trybowi rekuperacji, zużywa on mniej paliwa, a emisja CO2 zmniejszyła się nawet o 23 procent.

Silniki benzynowe w momencie wprowadzenia na rynek to silniki TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 85 KM i 140 KM. Zużycie paliwa bazowej jednostki to 4,9 l/100 km, mocniejszy silnik zużywa 4,8 l/100 km dzięki zastosowaniu systemu odłączania cylindrów ACT.

Również silniki wysokoprężne są nowe. Jednostki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem rozwijają moc 105 KM i 150 KM. Podstawowy model TDI o mocy 105 KM zużywa średnio 3,8 l/100 km, mocniejsza wersja spala średnio na 100 km 4,1 litra.

Jak zachwalają projektanci mniejsze zużycia paliwa to zasługa nie tylko nowych jednostek napędowych, ale także zastosowania modułowej platformy podłogowej MQB. Inżynierowie poświęcili mnóstwo uwagi ciężarowi auta. Nowy golf zbudowany jest ze stali o bardzo dużej wytrzymałości. Efekt? Mimo iż nowy golf jest większy i lepiej wyposażony od poprzednika, jest zarazem od niego lżejszy o 100 kg.