Zobacz sensacyjne dzieło z Polski
1 Jednostka napędowa astry OPC z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa ma pojemność 1998 ccm, rozwija maksymalną moc 280 KM i jest w całości wykonana z aluminium.
Opel / Axel Wierdemann
2 Zdaniem twórców jednostki współczynnik momentu obrotowego, wynoszący 200,2 Nm z jednego litra pojemności, jest wyższy w porównaniu z każdym z jej rywali, a nawet przekracza wartości uzyskiwane w supersamochodach sportowych
Opel / Axel Wierdemann
3 Maksymalny moment obrotowy 400 Nm jest dostępny od 2450 obr./min aż do prawie 5000 obr./min
Opel / Axel Wierdemann
4 W turbodoładowanym silniku 2.0 z bezpośrednim wtryskiem paliwa znanym z insignii konstruktorzy zastosowali zupełnie nowy układ dolotowy - to po to by podać maksymalnie dużo powietrza do turbosprężarki
Opel / Axel Wierdemann
5 Udoskonalono także samą turbosprężarkę, aby mogła sprostać wyższemu ciśnieniu
Opel / Axel Wierdemann
6 Sportowe wnętrze odpowiada osiągom gwarantowanym przez silnik, którego możliwości wgniatają w fotele...
Opel / Axel Wierdemann
7 Gromadzenie ciśnienia rozpoczyna się już przy około 1400 obr./min, dlatego reakcja na mocniejsze wciśnięcie pedału gazu ma być natychmiastowa...
Opel / Axel Wierdemann
8 Maksymalne ciśnienie doładowania zwiększono do 1,5 bar, czyli o 25 procent w porównaniu z wartością uzyskiwaną w insignii
Opel / Axel Wierdemann
9 W pracach związanych z opracowaniem modelu uczestniczyli także inżynierowie dźwięku. Po co?
Opel / Axel Wierdemann
10 Ich zadaniem było uzyskanie efektownego basowego pomruku typowego dla wszystkich dotychczasowych generacji astry OPC
Opel / Daniel Spaar DSPicture
11 Spece mieli także postarać się o odtworzenie znanego fanom OPC z poprzedniej astry odgłosu przypominającego hałas silników samolotu odrzutowego słyszalnego w kabinie przy zwiększaniu prędkości obrotowej ze średniego do górnego zakresu...
Opel
12 Podobno w nowej astrze OPC efekt ten jest wyraźny przy zmianie biegu z trzeciego na czwarty w trakcie przyspieszania...
Opel
13 Zdaniem ludzi z Opla astra OPC wyposażona standardowo w system Start/Stop zużywa 8,1 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 wynoszącej 189 g/km
Opel / Steffen Jahn
14 W porównaniu z poprzednią generacją modelu (221 g/km, 9,2 l/km) emisja CO2 i zużycie paliwa spadły odpowiednio o 14 i 12 procent
Opel
15 Osiągi? Kompaktowe coupé Opla rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund
Opel / Axel Wierdemann
16 Przed rozpoczęciem produkcji zmodyfikowany silnik Astry OPC poddano morderczym testom
Opel / Steffen Jahn
17 Jednym z nich był test wytrzymałościowy na dystansie 10 000 kilometrów przeprowadzony na trasie Nordschleife na torze Nürburgring w warunkach wyścigowych, co odpowiada...
Opel / Axel Wierdemann
18 ...co odpowiada 180 000 kilometrów jazdy po normalnych drogach. Na zdjęciu 20-calowe, kute, aluminiowe obręcze kół
Opel
19 Oto opel astra OPC - 14 maja 2012 roku w fabryce GM w Gliwicach z taśmy zjedzie pierwszy egzemplarz tej maszyny do produkcji adrenaliny
Opel
20 Początkowo ma jej powstawać ok. 2-3 tys. sztuk miesięcznie
Opel
21 Astra OPC to najbardziej jadowita wersja auta produkowanego w śląskim zakładzie. 2-litrowe turbobenzynowe serce produkuje 280 KM i 400 Nm. Prędkość maksymalna - 250 km/h
Opel / Axel Wierdemann axelwierdemann.
22 Zdaniem ludzi z Opla - astra nigdy jeszcze nie była tak szybka
Inne
23 Pod karoserią OPC zastosowano rozwiązanie normalnie dostępne jedynie w samochodach sportowych z wysokiej półki...
Inne
24 ... przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut - mechanizm wszczepiono z usportowionej insigni OPC
Opel
25 W porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu astry, HiPerStrut ma zmniejszony kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i offset oraz krótszy promień zataczania
Inne
26 Zdaniem inżynierów poprawia to prowadzenie i przyczepność kół, na zakrętach samochód ma prowadzić się dosłownie jak po sznurku
Inne
27 Twórcy twierdzą, że HiPerStut redukuje znoszenie opon, co pozwala na umieszczenie w nadwoziu kół o większej średnicy
Inne
28 W obecnej produkcji fabryki w Gliwicach dominuje pięciodrzwiowy model astra IV, którego w ubiegłym roku wyprodukowano niespełna 137 tys. egzemplarzy.
Inne
29 Produkowanej od jesieni ub. roku trzydrzwiowej astry IV GTC było w 2011 r. ponad 15,7 tys. sztuk, a astry III sedan - ok. 21,2 tys. egzemplarzy. Ponad 98,6 proc. samochodów z Gliwic trafiło na eksport. Prócz kolejnych wersji i modeli astry, związki z gliwickiej fabryki zabiegają o produkcję wytwarzanego w Korei Płd. chevroleta cruze. Choć koszt transportu tego samochodu zwiększa jego cenę o kilkaset euro, na razie jednak popyt nie uzasadniał rozpoczęcia produkcji w Europie.
Inne
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję