Legendarna syrena odradza się jak feniks z popiołów! Zobacz zdjęcia z Wrocławia
1 Prace nad repliką stylistyczną Syreny Sport producent żołądkowej gorzkiej rozpoczął dziewięć miesięcy temu od poszukiwania materiałów źródłowych, zdjęć, planów, opisów
Inne
2 Mimo że dokumentacja techniczna tego kontrowersyjnego jak na ówczesne warunki auta nie istnieje, wytrwałość i determinacja w przeszukiwaniu archiwów i docieraniu do zdjęć czy publikacji, pozwalają na zdobycie wartościowych materiałów, na podstawie których szczegół po szczególe budowana jest replika stylistyczna
Inne
3 "Jeszcze nikomu do tej pory nie udało się w stu procentach zrekonstruować tego niepowtarzalnego modelu. Organizatorzy akcji mają przed sobą trudne zadanie, informacje techniczne na temat prototypu są naprawdę szczątkowe" - mówi dziennikarz motoryzacyjny Patryk Mikiciuk. "Jestem bardzo ciekawy efektów pracy nad tym projektem" - dodaje
Inne
4 Do swojego projektu żołądkowa zaprosiła specjalistów z Wrocławia firmę Bojar Tuning. Zakupiono model bazowy Triumph Spitfire, którego rozstaw osi został przedłużony o 18 cm. Teraz dokładnie odpowiada wymiarom syreny. Triumph użyczył syrenie także serca - silnika o pojemności 1500 cm sześciennych
Inne
5 "Układ silnika to kolejny problem, z którym przyszło nam się zmierzyć, konstruktorzy Syreny Sport specjalnie obniżyli maskę, by nie zmieścił się silnik Syreny 101, pragnęli wymusić zastosowanie nowoczesnej czterosuwowej jednostki napędowej. W naszym wypadku wymusiło to obniżenie o 8 cm silnika, wymianę chłodnicy czy poduszek mocujących skrzynię biegów by nie zaburzać konta nachylenia silnika" - mówi Jan Łukasiak koordynator projektu, Relacje o Postępach odbudowy można śledzić na bieżąco na stronie www.powrotlegendy.pl
Inne
6 To jedyna okazja obejrzenia Syreny Sport w naturalnej wielkości, przynajmniej w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Kolejny etap prac to stworzenie form do produkcji karoserii auta, na bazie zaprezentowanego modelu gipsowego. Niestety, w procesie produkcji form model musi zostać zniszczony, a Syrenę Sport w całości zobaczymy dopiero na ostatnim etapie produkcji, po montażu wszystkich elementów nadwozia auta
powrotlegendy.pl / Zbyszko Siemaszko
7 Za kierownicą Syreny Sport, stylistycznie szczegółowo będzie można zasiąść już w listopadzie
powrotlegendy.pl
8 Syrena Sport nigdy nie została wprowadzona do seryjnej produkcji i szybko zakończyła swój żywot w niejasnych okolicznościach
powrotlegendy.pl / Zbyszko Siemaszko
9 Podobno w 1960 roku po prezentacji modelu syreny sport, I Sekretarz Władysław Gomułka dopatrzył się w nim tęsknoty do...
powrotlegendy.pl / Zbyszko Siemaszko
10 ... kapitalistycznych zbytków i określił go rzekomo jako przejaw niezdrowego zachwytu dekadenckim zachodem
Inne / Zbyszko Siemaszko
11 Syrena nigdy nie została wprowadzona do seryjnej produkcji i szybko zakończyła swój żywot w niejasnych okolicznościach
Inne
12 Wiadomo, że zrekonstruowana syrena sport dostanie karoserię z włókna szklanego, zdejmowany, sztywny dach, chromowane detale i wiernie zrekonstruowane wnętrze
powrotlegendy.pl
13 Widziana na żywo, a nie tylko na komputerowej wizualizacji, Syrena Sport zestawiona podczas prezentacji z Fiatem 124 Sport ...
Inne
14 ... najpopularniejszym roadsterem początku lat 60 w USA i Europie potwierdza, że w pełni zasługuje na opinię "najpiękniejszego auta zza żelaznej kurtyny"
powrotlegendy.pl
15 Zegary legendarnego roadstera z lat 60.
powrotlegendy.pl
16
powrotlegendy.pl
17
Inne
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję