Resort infrastruktury zakończył konsultacje społeczne dotyczące projektów rozporządzeń dotyczących wymagań technicznych dla autostrad i innych dróg publicznych - pisze "Puls Biznesu". Zastrzeżenia budzi brak spójności rozporządzeń z ustawami drogowymi. Wątpliwości zgłosił między innymi Polski Kongres Drogowy.

Reklama

Przedstawiciele PKD zwracają uwagę, że mogą się pojawić problemy związane z dopuszczalną prędkością jazdy. Od 2011 roku na drogach klasy A można jeździć maksymalnie z prędkością 140 km/h. Tymczasem w rozporządzeniu dotyczącym autostrad stwierdza się, że tak zwaną "prędkość projektową" ustalono na 120 km/h.

Gazeta pisze, że jest to nie lada wyzwanie dla osób, które projektują nowe trasy. Oni sami deklarują, że mimo niespójności przepisów autostrady w Polsce projektowane i budowane są tak, by sprostać przepisom na jazdę z maksymalną prędkością.

Resort infrastruktury nie podjął jeszcze decyzji, czy zapisy rozporządzeń zostaną zmienione. Rzeczniczka ministerstwa Elżbieta Kisil powiedziała dziennikowi, że obecnie do resortu spływają uwagi i opinie zgłoszone w ramach konsultacji, a szczegółowa analiza będzie możliwa po zapoznaniu się ze stanowiskiem wszystkich zainteresowanych podmiotów.