- Nowa Toyota Hilux w Polsce. Pierwszy raz silnik Diesla z hybrydą
- Toyota Hilux w nowym stylu. Lakier Chilli Red lub Dark Green Mica są świetne
- Nowy napęd to projekt wymyślony specjalnie do Toyoty Hilux
- Silnik Diesla 2.8 i elektryczne doładowanie. Nowa Toyota lepiej przyspiesza i mniej pali
- Toyota Hilux Mild Hybrid 48V - miękka hybryda to twardziel w terenie
Nowa Toyota Hilux w Polsce. Pierwszy raz silnik Diesla z hybrydą
Toyota Hilux to synonim pikapa. Ten samochód zdobył sławę nie tylko przez 56 lat służby w naprawdę ekstremalnych warunkach, ale także dzięki opinii auta trwałego, wręcz niezniszczalnego. Nawet ekipa "Top Gear" nie była w stanie go zepsuć. Hilux zawsze najlepiej czuł się poza drogami, unurzany w błocie po lusterka lub gnając przez pustynię.
Nie dziwi więc, że od 1968 roku na całym świecie Toyota sprzedała ok. 20 mln sztuk ośmiu generacji. W Polsce Hilux należy do najpopularniejszych modeli tej klasy. Razem z nowym wcieleniem gama Hiluxa wzbogaciła się o nowy napęd – silnik Diesla z układem Mild Hybrid 48V. Na co mogą liczyć kierowcy?
Toyota Hilux w nowym stylu. Lakier Chilli Red lub Dark Green Mica są świetne
Toyota Hilux Mild-hybrid 48V wyróżnia się masywną sylwetką. Auto mierzy 5325 mm długości, 1855 mm/1900 mm szerokości i 1865 mm wysokości. Za podwójną kabiną jest skrzynia ładunkowa o długości 1555 mm. Pod względem stylistycznym w sezonie 2025 najmodniejsze będą dwa nowe lakiery: jaskrawa czerwień Chilli Red leży świetnie, alternatywą może być metalizowana głęboka zieleń Dark Green Mica. Najciekawsze jednak kryje się pod karoseria…
Nowy napęd to projekt wymyślony specjalnie do Toyoty Hilux
Toyota twierdzi, że system Mild Hybrid 48V zaprojektowano specjalnie dla Hiluxa. Nowe rozwiązanie miękkiej hybrydy ma godzić dynamiczne osiągi z umiarkowanym spalaniem. Pierwsze skrzypce w takim zespole gra nowy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM (500 Nm).
Zamiast typowego alternatora mamy "rozrusznik-alternator" napędzany systemem paskowym od silnika spalinowego, który ładuje nową baterię litowo-jonową 48V. Ta ostatnia jest na tyle mała i lekka (7,6 kg), że udało się ją schować pod tylnymi siedzeniami bez uszczerbku dla przestronności kabiny. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą konwertera DC/DC. Bateria – podobnie jak w tradycyjnych hybrydach Toyoty – jest ładowana podczas zwalniania. Przy pełnym magazynie elektronów układ wspomaga silnik Diesla i zatyka turbodziurę zastrzykiem do 16 KM mocy i 65 Nm momentu obrotowego. Efekt?
Silnik Diesla 2.8 i elektryczne doładowanie. Nowa Toyota lepiej przyspiesza i mniej pali
Nowy Hilux Mild Hybrid 48V lepiej przyspiesza, sprawniej hamuje i jeździ płynniej. Ulepszony system start-stop pozwala na dłuższe wyłączanie jednostki spalinowej, co powinno zmniejszyć zużycie paliwa do 5 proc. w porównaniu z konwencjonalnym, niezelektryfikowany silnikiem Diesla. Przy tym wysokoprężne serce uruchamia się ciszej, ponieważ generator jest z nim stale połączony i w przeciwieństwie do tradycyjnych systemów, nie korzysta z rozrusznika. To również umożliwia szybsze ponowne uruchomienie silnika.
Toyota Hilux Mild Hybrid 48V - miękka hybryda to twardziel w terenie
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V zyskała też na zdolnościach terenowych. Dodatkowe 16 KM z silnika elektrycznego pozwala płynniej przyspieszać podczas pokonywania trudnych tras. Z kolei odzysk energii przy hamowaniu silnikiem wspiera manewry zjazdu - obroty biegu jałowego obniżono z 720 do 600 obr./min, co ma ułatwić kontrolowanie auta.
Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-terrain Select. Układ domyślnie działa w trybie automatycznym, kierowca może jednak wybrać jeden z pięciu trybów: Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały. Nowy Hilux Mild Hybrid 48V śmiało przejedzie też przez brody o głębokości do 70 cm (pomaga 31 cm prześwitu oraz kąty natarcia i zejścia na poziomie 29 i 27 stopni). I nie ma co się bać o akumulator – przypominamy, że zabezpieczono go w kapsule pod tylnym siedzeniem. Także napęd paskowy nie odmówi posłuszeństwa po zmoczeniu. Auto może holować przyczepę o masie do 3,5 t, a jego ładowność wynosi tonę.
Toyota wkłada nowe wyposażenie z wyższej półki
Razem z nowym dieslem wspomaganym miękką hybrydą Toyota serwuje świeży pakiet systemów wspomagających kierowcę. Rozszerzony układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia lepiej wykrywa pieszych nocą, rowerzystów w ciągu dnia oraz nadjeżdżające pojazdy lub pieszych na skrzyżowaniach podczas skręcania.
Z kolei poprawione ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, prócz namalowanych linii teraz wykrywa teraz krawędź drogi. Adaptacyjny tempomat z asystentem rozpoznawania znaków drogowych pozwala szybko dostosować prędkość do obowiązujących limitów i automatycznie zwalania przed zakrętami na autostradzie.
Nowe multimedia i sterowanie głosowe
W kabinie czeka najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem, nawigacją opartą na łączności w chmurze i asystentem głosowym, umożliwiającym odbieranie połączeń telefonicznych, sterowanie audio, klimatyzacją, szybami czy oświetleniem wnętrza. Z poziomu aplikacji można zdalnie otworzyć lub zamknąć auto, a także ustawić temperaturę wnętrza. Lista wyposażenia obejmuje bezprzewodowe interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Ile kosztuje nowa Toyota Hilux z hybrydą Diesla? Trzy wersje do wyboru
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V jest dostępna wyłącznie z podwójną kabiną i w trzech wersjach wyposażeniowych. Bazowa wersja Active zapewnia m.in. 17-calowe alufelgi z oponami 265/65 R17, klimatyzację automatyczną, podgrzewane wycieraczki przedniej szyby, światła przeciwmgielne, spryskiwacze przednich świateł, chromowane lusterka zewnętrzne oraz klamki zewnętrzne i listwy drzwi, podgrzewane fotele przednie, uruchamianie silnika przyciskiem, system bezkluczykowego dostępu do samochodu, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym, interfejs Android Auto i Apple CarPlay, układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, inteligentny tempomat adaptacyjny, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, układ rozpoznawania znaków drogowych, kamera cofania, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall.
Toyota Hilux Mild Hybrid 48V w wersji Executive jest bogatsza o 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 265/60 R18, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, światła do jazdy dziennej w technologii LED, automatyczne samopoziomowanie reflektorów, podgrzewane fotele siedzenia, nawigację satelitarną Toyota Touch 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Taki pikap z miękką hybrydą kosztuje od 177 400 zł netto.
Trzecia odmiana INVINCIBLE to nie tylko elegancko wygląd, ale także bogate wyposażenie. Lista obejmuje m.in. czarne 18-calowe alufelgi z oponami 265/60 R18, tapicerkę skórzaną z perforacją, system nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, chromowaną wstawkę w grillu, czarne listwy drzwiowe, elektrycznie regulowany stopień pochylenia fotela kierowcy, system Premium Audio JBL i 9 głośników. Luksusowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V kosztuje od 196 400 zł netto.