Jak działa najnowszy alkomat? Przed odpaleniem auta trzeba dmuchnąć w "gadżet z rurką" wielkości komórki. Urządzenie sprawdza powietrze, a potem falami radiowymi przesyła wynik do komputera sterującego silnikiem.
Jeśli zaświeci czerwona lampka, to znaczy, że kierowca ma we krwi ponad 0.2 mg/l alkoholu - elektronika samochodu odcina zapłon i nie ma jazdy. Producent twierdzi, że skomplikowane urządzenie jest odporne na próby oszustwa przez "dmuchnięcie" np. z balonika…
Wyniki badania są zapamiętywane na pół godziny - dzięki temu nie trzeba chuchać za każdym wyłączeniem samochodu. Poza tym można go zabrać do kieszeni i będzie działać. Mało tego, sam prześle dane do samochodu, ale tylko w promieniu 10 m.
Koniec jazdy po kielichu już od początku 2008 roku. Najpierw alcoguard pojawi się w S80, V70 i XC70 jako opcja, później chcą uzbroić mniejsze modele.
Volvo chce sprzedać rocznie ok. 2 tysięcy samochodów z alkomatami. Większość w Szwecji, ale część trafi też do Europy i Ameryki. Chwała im za to…
Szwedzi wyposażą swoje auta w strażnika trzeźwości - bezwzględnego i stanowczego jak szwedzka policja. Piłeś? Nigdzie nie pojedziesz…
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama