Firma dostarcza elementy kute (m.in. wały wejściowe, piasty, głowice cylindrów) dla marek Kia, Hyundai, Volvo. Inwestor zamierza rozbudować zakład w Gliwicach i do końca 2013 r. zainwestować blisko 14 mln zł w rozwój innowacyjnej technologii kucia matrycowego. Ma zatrudnić dodatkowo 25 osób, wobec 20 pracujących obecnie.
Do niedawna firma Hirschvogel Components działała jako spółka joint venture pod nazwą Hirschvogel Kotani Poland, a jednym z udziałowców była japońska grupa Kotani Corp. Latem tego roku niemiecki dostawca, który posiadał 66 proc. udziałów, odkupił pozostałe od japońskiego partnera. Zmiana w strukturze własnościowej nie wpłynęła jednak na charakter produkcji.
Gliwickie tereny KSSE to największa część tej strefy. Przed wakacjami zezwolenia na rozszerzenie działalności biznesowej w podstrefie gliwickiej uzyskały firmy Francisco Ros Casares Polska (hiszpańska grupa zajmująca się przetwórstwem i dystrybucją produktów hutniczych) oraz Shinchang (koreańska spółka produkująca części motoryzacyjne dla marek Kia czy Hyundai).
Zmiany nastąpiły również w gliwickiej fabryce koncernu motoryzacyjnego General Motors Manufacturing Poland, także działającej na terenie KSSE. Przed dwoma tygodniami zainaugurowano tam oficjalnie produkcję trzydrzwiowej wersji opla astry IV. W przyszłym roku rozpocznie się produkcja czterodrzwiowej wersji sedan, a następnie wersji cabrio.