"Po co nam autostrady?" to najnowszy raport firmy Data System Group. Co z niego wynika?
Wprowadzony w lipcu na polskich drogach system elektronicznego poboru opłat "via TOLL" (potocznie e-myto) miał usprawnić i ułatwić przejazd po drogach płatnych samochodom ciężarowym.
Tymczasem znaczna część z nich, szukając oszczędności, zamiast płacić za przejazd po płatnych drogach wolała wjechać do miast. Z analiz DSG wynika, że liczba pojazdów ciężarowych wjeżdżających na autostradę A2 zmniejszyła się o 45 proc., przy czym dystans przez nie przejeżdżany spadł o ponad 63 proc.
Na autostradzie A4 nie wygląda to lepiej - liczba pojazdów spadła w ciągu miesiąca o 30 proc. a dystans o 55 proc.
Na autostradzie A1 przejechana przez TIRy odległość spadła o 36,6 proc. natomiast liczba pojazdów wjeżdżających na A1 zmniejszyła się drastycznie bo aż o 70 proc.