Samochody typu pickup zyskują na popularności w Polsce a znaczący wzrost sprzedaży można obserwować od lipca tego roku. Zdaniem analityków ma to związek ze zwiększoną liczbą inwestycji, szczególnie tych, związanych z budową dróg w Polsce, oraz faktem, że przy zakupie pickupa właściciele firm mogą odliczyć 23 proc. VAT.
Sprzedaż Mitsubishi L200 od stycznia do sierpnia bieżącego roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2010 roku - do klientów trafiło w tym okresie 447 samochodów. W samym sierpniu sprzedano 102 takie pojazdy, czyli aż o 50 proc. więcej niż przed rokiem.
Taki wynik sprzedaży pozwolił L200 na uzyskanie ponad 20 proc. udziału w rynku w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku a w sierpniu udział ten wyniósł ponad 30 proc. Ten sukces w ogromnej mierze jest zasługą sprzedaży flotowej.
"Mitsubishi L200 jest cenione przez klientów za funkcjonalność oraz znakomity układ napędu Super Select 4WD, dający możliwość jazdy w trybie stałego napędu na 4 koła przy dowolnej prędkości, na dowolnej nawierzchni. Ten uniwersalny pojazd potrafi przewieźć niemal tonę ładunku w skrzyni, może ciągnąc przyczepę nawet do trzech ton, a w kabinie mieści się pięć osób" - podkreśla Kamil Wieczorkowski, specjalista do spraw sprzedaży flotowej w polskim oddziale Mitsubishi Motors.
"L200 jest naszym najważniejszym modelem oferowanym przedsiębiorcom – spełnia on wymagania firm budowlanych, energetycznych i telekomunikacyjnych, lasów państwowych oraz służb specjalnych, takich jak Straż Pożarna, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej czy Służba Ochrony Kolei" - komentuje Wieczorkowski.
W Polsce Mitsubishi L200 jest oferowany z dwoma turbodoładowanymi silnikami o pojemności 2,5-litra i mocy 136 KM oraz 178 KM jako Single Cab (z pojedynczą kabiną), Double Cab (podwójną kabiną) i Club Cab, czyli półtorej kabiny w 9 wersjach wyposażenia. Najtańsze Mitsubishi L200 kosztuje obecnie 69 910 zł netto.