We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej. Trzeba było widzieć te tłumy na stoisku producenta - każdy chciał usiąść, dotknąć… niestety nie dało się jeszcze jechać…

We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne

Projektanci twierdzą, że trzydrzwiowa astra GTC nie ma żadnego wspólnego z innymi członkami rodziny astry elementu zewnętrznego, z wyjątkiem obudowy zewnętrznego lusterka wstecznego i anteny. Sześć z pośród siedmiu od 17 do 20-calowych projektów kół w ofercie to także cecha posiadana wyłącznie przez GTC. W dynamicznych kształtach udało się zmieścić całkiem przyzwoity bagażnik - kufer mieści od 370 do 1235 l - to zdaniem inżynierów Opla o 200 l więcej niż konkurencja.

We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne / www.weigl.biz

GTC została zawieszona niżej o 15 mm w porównaniu do zwykłej astry. Z powodu rozszerzonych tylnych wahaczy, rozstaw osi zwiększył się o 10 mm, z 2685 do 2695 mm. Oba rozstawy kół są szersze, 1584 mm (+40 mm) z przodu i 1588 mm (+30 mm) z tyłu.

Cena w Polsce?



We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne

Jednak najważniejsza zmiana jest niewidoczna gołym okiem. Wszystkie wersje astry GTC mają dodatkową cechę, normalnie dostępną jedynie w samochodach sportowych z wysokiej półki - przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut – rozwiązanie zaadoptowano z usportowionej insigni OPC. W porównaniu ze standardowym zawieszeniem McPherson w modelu astry, HiPerStrut ma zmniejszony kąt pochylenia sworznia zwrotnicy i offset oraz krótszy promień zataczania. Zdaniem inżynierów poprawia to prowadzenie i przyczepność kół, na zakrętach samochód ma prowadzić się dosłownie jak po sznurku. Twórcy twierdzą, że HiPerStut redukuje znoszenie opon, co pozwala na umieszczenie w nadwoziu kół o większej średnicy.

We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne

Wszystkie silniki jakie dostarczą mocy GTC są turbodoładowane. Do wyboru mamy trzy jednostki benzynowe i jeden silnik wysokoprężny.

Cena w Polsce?



Jednostka 2.0 CDTI common-rail znana z insigni dostała o 5 KM więcej mocy i produkuje 165 KM. Dieslowskie serce gwarantuje nawet do 380 Nm momentu obrotowego dzięki funkcji overboost i pozwala astrze GTC na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 8,9 s. Prędkość maksymalna to 210 km/h. Producent chwali się, że średnie zużycie paliwa nie przekracza 4,9 l oleju napędowego na 100 km. Podobno po zatankowaniu do pełna 56 litrowego zbiornika paliwa astra GTC 2.0 CDTI może pokonać ponad 1100 km.

We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne
Reklama

W dwóch doładowanych silnikach benzynowych 1.4 o mocy 120 KM i 140 KM standardem będzie Start/Stop. Obie jednostki są wyposażone w sześciobiegowe manualne skrzynie biegów, dostarczają moment obrotowy 200 Nm i wymagają 5,9 l paliwa na 100 km. Najmocniejszą wersją będzie GTC z silnikiem 1.6 turbo/ 180 KM - takie auto ma rozpędzać się do 220 km/h.

Astra GTC została zaprojektowana i opracowana w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego Opla w Rüsselsheim a będzie wytwarzana w Gliwicach w Polsce.

We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne

Cena w Polsce?



We Frankfurcie producent zdradził swoją wielką tajemnicę - nad Wisłą astra GTC będzie dostępna w dwóch poziomach wyposażenia - Enjoy i Sport. Najtańszy model Enjoy 1.4 Turbo/120 KM kosztuje od 76 800 zł - w standardzie producent oferuje wspomniane wcześniej sportowe zawieszenie, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, radio CD300-MP3, klimatyzację, ESP oraz felgi 17-calowe, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane szyby. Bogatszą wersję Sport można kupić za 82 250 zł.

Bezpośredni rywal volkswagen scirocco z porównywalnym silnikiem - 1.4 TSI/122 KM - kosztuje od 83 790 zł.

Producent chwali się, że nowe coupe jest bardzo bardzo pożądanym pojazdem - od czerwca zostało zamówionych już ponad 15 tys. egzemplarzy.

We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne

Coś mocniejszego? "Model OPC pojawi się w 2012 roku. Zapewniam, że fani aut z tej rodziny będą zaskoczeni tym co zobaczą - także pod maską." - powiedział dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.

We Frankfurcie Opel oficjalnie pokazał światu astrę GTC w wersji seryjnej Inne