W pierwszym półroczu 2011 roku Chevrolet zanotował na polskim rynku sprzedaż na poziomie 3716 sztuk. Jest to wzrost o 19,91 proc. (617 sztuk) w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku (3099 samochodów). Udział Chevroleta w rynku samochodów osobowych wynosi obecnie 2,46 proc. i jest o 0,5 proc. większy niż w pierwszych 6 miesiącach 2010 roku (dane wg Samaru).

Reklama
dziennik.pl

Wyniki potwierdzają również dane CEPiK, według których sprzedaż Chevroleta w pierwszym półroczu 2011 r. wyniosła 3640 sztuk i jest to wzrost o 17,65 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (3094 samochody), a udział w rynku zwiększył się z 2,12 proc. do 2,64 proc..

"Tegoroczne wyniki potwierdzają znakomite przyjęcie nowych produktów Chevroleta przez klientów. Aby utrzymać ten wzrostowy trend i być w grupie poważnych graczy rynkowych, wprowadzamy właśnie nowe, niższe ceny naszych najpopularniejszych modeli" - mówi Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland.

Reklama
Inne

Dlatego Sparka będzie można kupić już od 26 990 zł, czyli o 4800 zł taniej od dotychczasowej ceny, natomiast cena trzy- i pięciodrzwiowego aveo została obniżona o 5000 zł, a czterodrzwiowego o 4500 zł, co oznacza, że po uwzględnieniu obecnie obowiązującego rabatu aveo można kupić już od 28 890 zł.



Najpopularniejszym Chevroletem w 2011 roku w Polsce był model aveo, którego poprzednia generacja w minionym półroczu stanowiła aż 54 proc. sprzedaży marki w Polsce (wzrost o 26 proc. w porównaniu do tego samego okresu w 2010 roku). Ten model będzie oferowany do końca tego roku, równolegle z zupełnie nowym aveo, który właśnie wjeżdża do salonów.

Inne
Reklama

Drugim najchętniej kupowanym modelem Chevroleta jest spark - jego popularność zwiększyła się w pierwszych 6 miesiącach roku o 71 proc. w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej (19 proc. sprzedaży marki).

Kolejnym najbardziej popularnym modelem Chevroleta w Polsce jest Cruze sedan, który stanowi 15 proc. sprzedaży marki i odnotował wzrost o 41 proc. w stosunku do pierwszych 6 miesięcy ubiegłego roku. Latem do salonów w Polsce trafi cruze hatchback. Jesienią pojawi się legendarne camaro w wersji coupé i kabriolet.

Inne / Axel Wierdemann