Corvette ZR1 powróciła na najbardziej wymagający niemiecki tor testowy - Nurburgring. Amerykańska maszyna w wydaniu na rok modelowy 2012 pobiła rekord okrążenia osiągając czas 7:19.63 - wyczyn nagrała kamera. Uzyskany czas jest lepszy o ponad sześć sekund od poprzedniego najlepszego wyniku, osiągniętego przez model corvette w 2008 roku.

Reklama

"Testowanie na torze Nurburgring to jedna z najważniejszych wykorzystywanych przez nas metod, którą stosujemy do potwierdzenia niezawodności naszych samochodów na torze o najtrudniejszych warunkach" - powiedział Tadge Juechter, dyrektor linii modelowej i główny inżynier Corvette.

http://www.youtube.com/watch?v=5yKb6iSWc0k

Mierzący 20,8 km i obejmujący około 154 zakrętów tor testowy Nurburgring Nordschleife ("północna pętla") jest powszechnie uznawany za najbardziej wymagającą trasę na świecie. Tak jak w przypadku ostatniego testu corvetty w 2008 roku, samochód poprowadził inżynier modelu corvette, Jim Mero, przy czym był to w 100 proc. model produkcyjny, bez żadnych modyfikacji. Test ten miał sprawdzić nowe rozwiązania, które wejdą do produkcji latem tego roku dla roku modelowego 2012.

Jak zaznaczają inżynierowie lepsze osiągi corvette z roku modelowego 2012 to także zasługa nowych, oferowanych opcjonalnie opon Michelin Pilot Sport Cup Zero Pressure, które są dostępne dla dwóch modeli o najwyższych osiągach - w wersji lekkiej dla Z06 o mocy 505 KM oraz w wersji dla maksymalnych osiągów dla ZR1 o mocy 638 KM.

Zdaniem inżynierów nowe gumy plus występujący jedynie w Corvette system Performance Traction Management (PTM - zarządza dostarczaniem momentu obrotowego) - to duet, który przyczynił się do 8-procentowego wzrostu maksymalnego przyśpieszenia poprzecznego do ponad 1,1g. Samochód ma także krótszą drogę hamowania.