Tak jak zapowiadaliśmy - w Barcelonie Hyundai przedstawił światu model i40 w wersji sedan. Nowa limuzyna na polskim rynku powalczy z volkswagenem passatem, fordem mondeo, oplem insignią, toyotą avensis i innymi autami z tej półki…

Wymiary - długość 4740 mm, szerokość - 1815 mm. Od kół po czubek dachu jest 1470 mm. Rozstaw osi - 2770 mm. Pojemność bagażnika - 503 l.

Producent stawia przed kierowcami cztery wersje silnikowe do wyboru - dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Jednostki osiągają moc od 115 KM do 177 KM.

W segmencie D 75 proc. całkowitej sprzedaży w Europie stanowią samochody z silnikiem Diesla, dlatego Hyundai przewiduje, że turbodiesel 1,7/136 KM będzie najbardziej popularną wersją wśród kupujących samochód zarówno do użytku prywatnego jak i do flot. Ogólnie Hyundai szacuje, iż 65 proc. sprzedaży stanowić będą samochody wyposażone w jednostki wysokoprężne.

Pod maską i40 debiutuje nowy czterocylindrowy silnik GDI o pojemności dwóch litrów...


Pod maską i40 debiutuje nowy czterocylindrowy silnik GDI o pojemności 2 litrów. Inżynierowie zapewniają, silnik oferuje wyższy moment obrotowy i dużą przyjemność z jazdy, a także niższe zużycie paliwa, zmniejszenie emisji oraz doskonałe parametry NVH (Noise Vibration Harshness) - podobnie jak w silniku z wielopunktowym wtryskiem paliwa.

Dwulitrowiec produkuje 177 KM i 213 Nm momentu obrotowego. i40 sedan wyposażony w ten silnik oraz sześciobiegową manualną przekładnię przyspiesza do 100 km zaledwie w 9,7 sekundy i zużywa 6,8 l/100 km (w cyklu mieszanym) - przynajmniej trak wynika z danych producenta.

Na pokładzie i40 przywiezie bogate wyposażenie . Listę otwiera asystent parkowania i utrzymania toru jazdy, dalej mamy Bluetooth z funkcją rozpoznawania głosu, pełną nawigację oraz kamerę cofania. Nowy Hyundai będzie dostępny z elektrycznym hamulcem postojowym, systemem wentylacji przednich siedzeń, podgrzewanymi siedzeniami przednimi i tylnymi, automatycznym systemem odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewaną kierownicą. Samochód wyposażony jest także w światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi.


Bezpieczeństwo? W wybranych krajach, podstawowe wyposażenie obejmie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management - system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System - system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal - sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).

i40 może być wyposażony aż w dziewięć poduszek bezpieczeństwa - przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy. Spece z Hyundaia spodziewają się 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Jak się dowiadujemy i40 sedan pojawi się w sprzedaży jesienią 2011 roku. Wcześniej bowiem w wakacje zadebiutuje w Polsce i40 kombi. Dla obu aut producent zapowiada program gwarancyjny 5-Year Triple Care (5 lat gwarancji bez limitu kilometrów, 5 lat opieki technicznej pojazdu i 5 lat assistance).