Jeśli zapytać polskiego kierowcę jaką zna markę opon wówczas więcej niż pewne jest, że odpowie "Dębica". Sekretem takiej popularności jest m.in. cena. Przedstawiciele firmy oponiarskiej Dębica nie kryją, że w segmencie opon ekonomicznych (czytaj tanich) nie ma na nich mocnych… Dlatego od dziś mówią, że dają kierowcom "niezawodne opony sprawdzone przez miliony Polaków"...
Teraz do koszyka dębickiego producenta wpadła nowa opona letnia dębica presto - wymyślono ją w laboratoriach Goodyera a przy jej tworzeniu pomagali polscy inżynierowie. Twórcy obiecują, że konstrukcja opony zapewnia bardzo dobre osiągi na mokrej nawierzchni, krótką drogę hamowania, a także wysokie przebiegi.
"Dębica presto spełnia kluczowe wymagania polskich kierowców, bowiem - jak wynika z badań opinii - oczekują oni od opon przede wszystkim długich przebiegów i bezpieczeństwa podróży, czyli m.in. skróconej drogi hamowania oraz dobrych osiągów na mokrej nawierzchni. Testy potwierdziły, że nowa dębica presto spełnia powyższe oczekiwania. Co więcej, kierowcy wybierając nową oponę Dębicy, otrzymają wysoką jakość po przystępnej cenie. Jestem przekonany, że dębica presto stanie się popularną oponą wśród wielu polskich i europejskich rodzin" - powiedział Jacek Pryczek, prezes zarządu firmy oponiarskiej Dębica S.A.
Dębica presto to opona letnia z segmentu HP (ang. High Performance), stworzona z myślą o samochodach osobowych o wysokich osiągach. Nowa guma ze względu na cenę powinna przypaść do gustu Polaków, którzy muszą wymienić ogumienie w używanych samochodach ściągniętych z zagranicy…
Inżynierowie zachwalają fakt, że dzięki licznym nacięciom bloków bieżnika (rozpraszają wodę) a także mieszance gumowej na bazie krzemionki, dębica presto ma zapewnić bardzo dobre kierowanie na mokrej nawierzchni.
Na suchej drodze opona powinna sobie skutecznie radzić m.in. za sprawą asymetrycznej rzeźby bieżnika oraz wzmocnionej strefy barkowej.
Kontur opony odpowiada za optymalny rozkład nacisku na całej powierzchni styku opony z podłożem, zapewniając równomierne zużywanie się bieżnika.
Nowa dębica presto powinna zapewnić dłuższe przebiegi, dzięki specjalnej konstrukcji bieżnika, która daje szerszy i bardziej kwadratowy odcisk. Większa powierzchnia kontaktu opony z podłożem zapewnia lepsze prowadzenie oraz przyczepność.
"Zanim dębica presto trafiła na rynek przeszła wszechstronne testy porównawcze z jej odpowiednikami z Europy i Azji, wykazując znaczną przewagę w przypadku parametrów decydujących o bezpieczeństwie. Różnice były widoczne zwłaszcza w trakcie testów hamowania na mokrej nawierzchni, podczas których droga hamowania samochodu wyposażonego w opony dębica presto była krótsza nawet o 9 proc." - powiedział Przemysław Zakrzewski, senior brand manager marki Dębica z Grupy Goodyear Polska.
Dębica presto będzie dostępna w 9 rozmiarach, co zdaniem producenta zaspokaja 85 proc. zapotrzebowania w segmencie opon High Performance w Polsce. Ceny kształtują się średnio od 200 do ponad 300 zł za sztukę. Oponę wyprodukuje zakład Dębicy, a stamtąd trafi ona do kierowców w niemal całej Europie.