Rajd jest wymagającym testem nie tylko dla samochodów, ale także dla opon. W opony BF Goodrich wyposażonych jest 75 proc ze 146, samochodów startujących w rajdzie.

Na piaszczystych odcinkach zawodnicy będą musieli przebyć setki kilometrów na niskim ciśnieniu w oponach. Z kolei podczas powrotu do Buenos Aires zawodnicy przejadą Paso San Francisco nową, trudną trasą, która przebiega przez głębokie kaniony. W tamtych warunkach opony będą musiały być odporne na niezliczone uderzenia i przedziurawienia.

Reklama

W ubiegłorocznej edycji rajdu Dakar, motocykle wyposażone w, opony BF Goodrich zajęły trzy pierwsze miejsca, a ekipy startujące na oponach BF Goodrich w klasie aut ciężarowych, pierwsze dwa. W klasie ekip samochodowych (nieciężarowych), opony BF Goodrich zdobyły 10. już zwycięstwo w historii swoich startów w rajdzie i w tym roku walczyć o kolejne zwycięstwo w tej kategorii.

Inne / ERIC VARGIOLU

BFGOODRICH wyposażył w swoje opony 75 proc samochodów startujących w 33. Rajdzie Dakar. Opony odpowiedzą potrzebom pojazdów wszystkich klas.



BFGOODRICH All-Terrain+ Rozmiar: 245/80-16
Opona dla prototypów fabrycznych 4x4 Super Production T1 (np. BMW X3-CC, Volkswagen Race Touareg, Mini All4, Mitsubishi Pajero Evo). Na wszystkie typy nawierzchni, od kamieni do piasku,

BFGOODRICH All-Terrain Rozmiar: 245/80-16
Opona dla samochodów zawodników prywatnych lub też dla byłych prototypów fabrycznych 4x4 Super Production T1 (np. Nissan Proto, etc.). Na wszystkie typy nawierzchni, od kamieni do piasku.

BFGOODRICH Rock T/A Rozmiar: 235/85-16
Opona dla prototypów 4x4 Super Production T1 oraz dla pojazdów Production T2 (np. Toyota Land Cruiser, Nissan Pathfinder, etc.). Specjalnie na trudny teren oraz na błotniste/piaszczyste podłoże.

BFGOODRICH Baja T/A Rozmiar: 33/10.5-15 (przednia) and 35/12.5-15 (tylna)
Opona dla pojazdów "buggy".

Reklama

BFGOODRICH Mud-Terrain T/A KM2 Rozmiar: wybór 26 rozmiarów
Dostępna komercyjnie opona dla pojazdów czterokołowych takich jak prototypy Super Production T1 (np. Bowler, etc.) oraz pojazdy T2. W 2010 roku zawodnik Toyoty w klasie T2 wygrał Rajd DAKAR na tych oponach.



Zasady dotyczące opon obowiązujące podczas Rajdu Dakar

1) Kierowcy w samochodach fabrycznych mogą korzystać tylko z jednego rodzaju opon (rozmiar i rodzaj) podczas trwania całego wyścigu. Kopia odcisku bieżnika musi być dostarczona do organizatorów wyścigu przed startem, a sędziowie codziennie sprawdzają zgodność tego odcisku z oponami zamontowanymi w samochodzie.

2) Pojazdy T1 ("buggies") muszą używać opon, które dostępne są w ogólnej sprzedaży.

3) Zabronione jest ponowne bieżnikowanie opony podczas trwania imprezy.

4) Samochód musi wieźć ze sobą przynajmniej dwie opony, a maksymalnie może przewozić cztery.

5) Maksymalna średnica opony wynosi 810 mm dla T1 i dla czterokołowych pojazdów T2, oraz 940mm w przypadku pojazdów T1 z napędem na dwa koła.

6) Pianka "Run-flat" nie jest dozwolona dla zawodników samochodowych (w przeciwieństwie do motocyklistów, którzy mogą używać Bib-mousse).

7) Nie można automatycznie modyfikować ciśnienia opon z kabin pojazdów z napędęm 4x4. Jednakże ten system dozwolony jest w przypadku pojazdów „buggy” z napędem na dwa koła.

8) Prototypy "fabryczne" wyposażone są w monitory ciśnienia oraz temperatury w oponach. Te dane pokazywane są na desce rozdzielczej.



Partnerzy BFGOODRICH podczas Rajdu DAKAR 2011

Partnerzy BFGOODRICH Volkswagen i BMW będą najprawdopodobniej najpoważniejszymi faworytami do zwycięstwa Rajdu DAKAR 2011. Tegoroczne samochody prototypowe (Volkswagen Race Touareg 3, BMW X3 CC 'Evolution' oraz nowy Mini All4 Racing, który bazuje na BMW X3 CC) przygotowane przez dwie niemieckie marki wydają się być jeszcze bardziej konkurencyjne niż kiedykolwiek.

Tandem Volkswagen/BFGOODRICH zapewnił samochody w Rajdzie DAKAR 2010 takim zawodnkiom jak Carlos Sainz (N°300), Nasser Al-Attiyah (N°302), Mark Miller (N°304) oraz dla zwycięzcy edycji z 2009 roku Giniela de Villiers (N°308).

BMW X-Raid/BFGOODRICH oraz Monster Energy X-Raid/BFGOODRICH wystawią nie mniej niż sześć prototypów. Będą one w rękach takich zawodników jak dziewięciokrotny zwycięzca Rajdu Stéphane Peterhansel (N°301), Guerlain Chicherit (N°305, Mini All4 Racing), Krzysztof Hołowczyc (N°307), Orlando Terranova (N°309), Leonid Novitskiy (N°311), Ricardo Leal Dos Santos (N°313) oraz Stephan Schott (N°321).

BFGOODRICH zapewni opony prawie trzem czwartym z 146 zawodników startujących w kategorii samochodów. Zaliczają się do tego również zawodnicy startujący niezależnie tacy jak między innymi były mistrz European Rally - Matthias Kahle (N°314, SMG Buggy), były kierowca Mitsubishi Nani Roma (Proto) oraz były mistrz motocyklowy Endurance World Christian Lavieille (N°312, Nissan Proto), nie wspominając już o najlepszych zawodnikach z klasy T2.