Kontrakt nie jest wielki – dotyczy dostawy sześciu autobusów, ale dla firmy najważniejsze jest wejście na nowy rynek. – Serbia będzie 23. krajem, w którym jeżdżą nasze pojazdy – wylicza Mateusz Figaszewski, wicedyrektor public relations Solaris Bus & Coach.
Przypomina, że w ostatnich tygodniach firma pozyskała też inne kontrakty. Na początku grudnia podobną partię Solaris dostarczył do przewoźnika z wyspy Reunion położonej na Oceanie Indyjskim. Do tej pory najodleglejszym miejscem, gdzie jeździły solarisy, był Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Należąca do Solange i Krzysztofa Olszewskich firma bije także na głowę rywali na krajowym rynku. Z analiz przeprowadzonych przez firmę JMK wynika, że w ciągu trzech kwartałów 2010 r. SB&C udało się sprzedać w Polsce 262 pojazdy, co daje jej ponad 42-proc. udział w rynku. Do drugiego w rankingu CMS należy 15 proc., a do Mercedesa-Benz – niemal 10 proc. rynku.
W tym roku krajowi przewoźnicy kupują mniej autobusów. 615 pojazdów kupionych od stycznia do końca września to o 41 mniej niż rok temu.