W listopadzie 2010 roku produkcja samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniosła 68 207 sztuk, co oznacza wzrost o 3,19 proc. (2107 sztuk) w stosunku do października. W porównaniu do listopada 2009 roku krajowa produkcja zmalała o 18,83 proc. (15 822 aut). Łączna produkcja od początku roku wyniosła 820 572 auta, w tym 741 165 aut osobowych - podliczył instytut Samar.
Produkcja samochodów osobowych w listopadzie 2010 r. wyniosła 60 319 sztuk, o 3,55 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu i o 20,37 proc. mniej niż przed rokiem. Zaledwie 2,01 proc. (14 924 sztuki) tegorocznej produkcji trafiło na rynek lokalny (przed rokiem było to 2,10 proc.) - wynika z raportu analityków.
Od początku 2010 roku tylko Opel odnotował wzrost w porównaniu z 2009 rokiem - o 69,54 proc. Fiat, Volkswagen oraz FSO zaliczyły spadki, odpowiednio o 10,38 proc., 18,35 proc. i 27,89 proc.
Niezmiennie najwięcej samochodów opuszcza fabrykę Fiat Auto Poland - ponad 487,8 tys. (ponad 65,82 proc. udział w polskim rynku). Liderem w rankingu modeli opuszczających linie produkcyjne zakładów zlokalizowanych w Polsce pozostaje Fiat Panda (220 037 sztuk), kolejne są: 500-ka (174 379 sztuk) i Opel Astra IV (111 716 sztuk). W listopadzie Fiat wyprodukował 37 szt. Lancii Ypsilon.
Opel zwiększył w ciągu roku swój udział w rynku o 8,56 pproc. i stanowi obecnie 19,89 proc. rynku. W ciągu 11 miesięcy 2010 roku z fabryki tej firmy wyjechało ponad 147 tys. aut, w tym 111,7 tys. sztuk najnowszego modelu Opla - Astry IV. Model ten stanowi obecnie niemal 76 proc. tegorocznej produkcji Opla.
Produkcja samochodów dostawczych wyniosła w listopadzie 2010 roku 7 888 sztuk. Od początku roku krajowe fabryki Fiata i Volkswagena opuściło 79 407 pojazdów użytkowych. Ponad 96 proc. samochodów użytkowych, wyprodukowanych w 2010 roku w Polsce, trafiło na eksport (76 650 sztuk); tylko 3,47 proc. (2757 sztuk) pozostało w kraju - podsumował instytut Samar.