"Nie obawiamy się przyszłości, bo chcemy ją budować" - oświadczył nowy prezes turyńskiego koncernu John Elkann określając czwartkowe posiedzenie jako "historyczne".

Reklama

"Powstaną dwie firmy Fiata, które będą silne i ambitne, a pracować będą w nich ludzie gotowi osiągnąć wyznaczone cele" - dodał.

Według planów, w skład Fiat Group Automobiles wejdą fabryki produkujące fiaty, lancie i alfy romeo, ferrari, maserati, a także zakłady wykonujące podzespoły i maszyny fabryczne: Magneti Marelli, Teksid, Comau oraz część fabryki silników Powertrain.

Powstanie także nowa firma - Fiat Industrial - do której należeć będą fabryki sprzętu rolniczego i budowlanego CNH, autobusów i ciężarówek oraz część Powertrain. Liczba pracowników 70 zakładów tej grupy przekracza 60 tysięcy.

Elkann poinformował akcjonariuszy, że decyzja o utworzeniu niezależnego sektora motoryzacyjnego to rezultat porozumienia z Chryslerem, z którym Fiat się połączył.

Podział Fiata to jeden z elementów wielkiego strategicznego planu koncernu z Turynu na najbliższe lata, który przewiduje między innymi inwestycje w wysokości 30 miliardów euro do 2014 roku.