Kia ogłosiła cennik najnowszej generacji modelu Sportage. Do wyboru są 4 wersje wyposażenia (S, M. L, XL) plus długa lista wyposażenia opcjonalnego. Wersja S z napędem na przednią oś i benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa kosztuje od 66 900 zł. Co ważne już ta najtańsza wersja posiada w standardzie m.in. czołowe, boczne oraz kurtynowe poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, ESP, regulację wysokości fotela kierowcy, komputer pokładowy, 16 calowe felgi aluminiowe, radioodtwarzacz CD odtwarzający pliki MP3 oraz manualną klimatyzację.
"Dokonaliśmy wszelkich starań, aby zarówno ceny jak i specyfikację nowego Sportage dostosować do potrzeb naszego rynku i uzyskać jak najwyższy poziom konkurencyjności tego auta. Wraz ze świetnym produktem i 7 letnią gwarancją udało nam się zaoferować cenę, która zaczyna się już od 66 900 zł. W opcjach i pakietach wyposażenia dodatkowego przygotowaliśmy dla naszych klientów szeroką gamę specyfikacji dodatkowej. Celem takiego działania jest dostosowanie wyposażenia do indywidualnych potrzeb klienta. Chcemy, aby to klient miał możliwość wyboru opcji za które jest w stanie zapłacić. Wykorzystujemy zatem maksymalnie zalety, które wynikają z bliskiej lokalizacji fabryki w Żylinie i stosunkowo krótkiego terminu realizacji naszych zamówień. Jestem naprawdę spokojny o przyszłość tego samochodu." - powiedział Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.
Oto ceny pozostałych wersji wyposażenia i silnikowych:
Koreański producent stawia kierowcom przed nosem cztery jednostki napędowe do wyboru: dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 163 KM, dwulitrowy wysokoprężny o mocy 136 KM oraz dwie jednostki o mniejszej pojemności skokowej: benzynową 1,6 l GDI o mocy 140KM oraz 1,7-litrowego Diesla o mocy 115 KM.
Do wyboru jest też napęd na jedną oś (2WD) oraz napęd na obie osie (4WD), podobny do zastosowanego od roku 2009 w Kia Sorento. Napęd 4x4 kosztuje 8000 zł i można zamówić go dla Sportage z silnikiem benzynowym 2.0/163 KM lub turbodieslem 2.0 CRDi/136 KM.
Jednostopniowy (bez reduktora) system 4WD nowego Sportage w czasie normalnej jazdy napędza tylko oś przednią, by nie zwiększać zużycia paliwa. Aby utrzymać ruch pojazdu w momencie utraty przyczepności przez koła przednie - odpowiedni procent momentu obrotowego zostaje automatycznie skierowany na oś tylną.
W warunkach niskiej przyczepności - na śniegu, podczas deszczu, w błocie, na drodze gruntowej czy też off-road, przydatny okaże się tryb blokady "Lock Mode" - rozdzielający moment obrotowy na obie osie w stałym stosunku 50/50 procent. Tryb ten wyłącza się samoczynnie po przekroczeniu prędkości 40 km/h.
System ISG oferowany jako opcja do silników 1.6. GDI oraz 1,7 CRDi - kosztuje 1500 zł. Układ ten automatycznie wyłącza silnik gdy pojazd zostaje zatrzymany np. na światłach i włącza w momencie wciśnięcia sprzęgła i wrzucenia jedynki.
Nowy Sportage produkowany jest w dziesięciu kolorach nadwozia w tym 3 zupełnie nowych oraz w czarnym lub grafitowym wystroju wnętrza z tapicerką tkaninową lub skórzaną. 6-biegowy automat dla 163-konnego silnika 2.0 lub wysokoprężnego 2.0 CRDi kosztuje 5 tys. zł.
SUV Kia objęty jest na obszarze całej Europy 7-letnią gwarancją. Konkurencja? Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Mitsubishi ASX oraz Hyundai ix35.