Najbardziej poszukiwane przez Polaków w internecie marki to Mercedes oraz Audi. Najchętniej wystawiany na sprzedaż w ostatnim półroczu Volkswagen uplasował się na trzecim miejscu w rankingu najbardziej popularnych wśród potencjalnych nabywców marek. Na czwartej pozycji znalazł się Smart, który wyprzedził BMW oraz Toyotę. Siódme miejsce zajął Opel. Ostatnie lokaty w dziesiątce najpopularniejszych należały do hiszpańskiego Seata oraz japońskiej Hondy, a stawkę zamknął Ford - tak wynika z raportu serwisu otoMoto.pl którego w pierwszym półroczu 2010 roku liczba zapytań wyniosła ponad 17,4 mln.
Wśród najrzadziej wyszukiwanych marek królują auta pochodzące z krajów Europy Wschodniej oraz dalekiej Azji. Malezyjski Proton, chiński Shuanghuan, jugosłowiańskie Yugo i Zastawa, rosyjskie GAZ, UAZ i Wołga, indyjskie Maruti i Tata czy rumuński Aro to samochody cieszące się najmniejszym zainteresowaniem w ciągu pierwszego półrocza 2010.
Najpopularniejszą marką wśród aut luksusowych było Porsche. Na drugim miejscu uplasowało się Ferrari, natomiast trzecią lokatę zajęło Maserati. Ostatnie miejsca w pierwszej piątce przypadły samochodom: Aston Martin oraz Bentley.
Zobacz, które auta używane są solidne i tanie - czytaj dalej>>>
W rankingu 10 najchętniej poszukiwanych na stronach otoMoto.pl modeli samochodów królują Volkswageny. Pierwsze miejsce przypadło Passatowi. Na drugiej lokacie uplasował się kolejny model pochodzący z fabryki w Wolfsburgu - Golf. Na podium znalazło się także Audi A4, wyprzedzając Opla Astrę oraz Audi A6.
Zaskakująca wydaje się wysoka popularność Renault Kangoo, które zajęło 6 miejsce. Tuż za francuskim kombivanem uplasowała się Skoda Octavia. Stawkę 10 najbardziej popularnych modeli zamknęły: kompaktowe Audi A3, Opel Vectra oraz Toyota Avensis.
Najwięcej spośród 17,4 mln zapytań dotyczyło samochodów wystawianych na sprzedaż w województwie wielkopolskim, śląskim, mazowieckim, dolnośląskim oraz małopolskim. Na kolejnych miejscach, wśród województw w których wyszukiwano najwięcej aut, uplasowały się łódzkie, pomorskie, lubelskie, opolskie oraz podkarpackie.
"Nasz najnowszy raport podsumowuje preferencje zakupowe na rynku aut używanych. W pierwszym półroczu 2010 królowały Volkswageny, ta marka była najchętniej wystawiana na sprzedaż przez handlarzy jak i druga pod względem popularności wśród kupujących. Wysoka liczba zapytań odnośnie Mercedesów, Volkswagenów oraz Audi świadczy renomie tych marek w naszym kraju. Polacy cenią sobie niemieckie auta nie tylko ze względu na solidność, ale przede wszystkim z powodu przystępnych cen." - wyjaśnia Marcin Świć, menedżer serwisu otoMoto.pl.