Mogą mieć rację - prototyp ujawniony na show w Japonii powstał na podstawie zwykłej serii 1 coupe. Inspiracją do jego budowy był model 2002 tii z 1971 roku (130 KM i o wielopunktowy wtrysk paliwa), który dziś jest kolekcjonerskim unikatem.

Najnowsze wcielenie tii to znacznie bardziej zaawansowana technicznie konstrukcja. Odchudzona i bardziej wyważona niż seryjna "jedynka" coupe. Gdzie się tylko dało, zamiast blachy są lekkie włókna węglowe - klapa silnika, obudowy lusterek...

Od początku opracowano aerodynamikę - nowe kształty zderzaków, progów, maski i pokrywy bagażnika. Wszystko dla mocniejszego docisku do asfaltu, większej radości z jazdy… Silnik? BMW milczy na ten temat, ale trzeba spodziewać się dużej mocy na tylnej osi.

Kabina - kubełkowe fotele, sportowa, gruba kierownica i biały obrotomierz. Wszystko oprawione w alkantarę i zszyte niebieskim ściegiem. Zresztą zobaczcie sami w naszej galerii. Zapraszamy…





Reklama