Wszystkie silniki TDI zostały zastąpione nową generacją jednostek z najnowszym wtryskiem Common Rail, spełniającą wymagania normy Euro 5. Cztery nowe, czterocylindrowe TDI (pojemność skokowa 2,0 litra) osiągają moc 84 KM, 102 KM, 140 KM i 180 KM. Każdy z tych silników ma bardziej dynamiczną charakterystykę momentu obrotowego, pracują ciszej a spalanie i emisja CO2 jest niższa średnio o 10 procent.

Nowy, najmocniejszy TDI daje kierowcy 400 Nm a zużywa przy tym - zależnie od wariantu przekładni - nawet o 1,9 litra paliwa mniej od poprzednika (emisja CO2 niższa o 52 g/km).

Reklama

Zamiast oferowanej dotychczas przekładni automatycznej, debiutuje w T5 jako opcja znacznie efektywniejsza przekładnia dwusprzęgłowa (DSG). Na życzenie dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła (4MOTION ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji). Najmocniejsza wersja 4MOTION (TDI o mocy 180 KM) będzie również po raz pierwszy oferowana w połączeniu z DSG.

Bezpieczeństwa pilnuje seryjnie montowany system ESP najnowszej generacji (wraz z układem stabilizującym przyczepę i systemem ułatwiającym ruszanie pod górę). Z listy opcji można zażyczyć układ wspomagający kierowcę Side Assist (ostrzeżenie przed samochodami w "martwym polu").

Volkswagen zachwala, że nowy T5 przywiózł ze sobą lepsze koszty eksploatacji - na przykład pasek zębaty silnika musi być wymieniany teraz po przejechaniu 210 tys. kilometrów, a nie 125 tys. kilometrów.