Volkswagen passat alltrack - nowy hak na polskich kierowców. W środku technologia rodem z armii
1 Nowy volkswagen passat alltrack bazuje na passacie w wersji variant - w porównaniu z rodzinnym kombi, alltrack sprawia wrażenie auta uzbrojonego w pancerz. Zmodyfikowane zderzaki i osłony nadwozia wyglądają, jakby wykonano je ze stali szlachetnej. Progi przed kamieni wyskakującymi spod kół mają chronić specjalne nakładki. Pękate nadkola wypełniono 17-calowymi alufelgami (w opcji są obręcze w rozmiarach 18 i 19 cali). Na dachu rozciągnięto oksydowane srebrne relingi.
Volkswagen
2
W kabinie niemiecki porządek. Podobno specjalnie dla tego modelu stworzono fotele - ich zewnętrzne obicie jest z alcantary, wnętrze zaś pokryto nowym rodzajem tapicerki.
Za ekstra kasę producent przewidział m.in. różne wersje skórzanej tapicerki, 14-stopniową regulację fotela kierowcy, oraz klimatyzowane siedzenia z funkcją masażu.
Volkswagen
3
Volkswagen twierdzi, że jednym z ważniejszych innowacyjnych rozwiązań w passacie ósmej generacji jest nowy wyświetlacz head-up (HUD - Head-Up Display to rozwiązanie znane m.in. z samolotów myśliwskich - informacje dla pilona są wyświetlane w postaci grafiki na szybie). Na płytce, która wysuwa się z tablicy rozdzielczej bezpośrednio na linii wzroku kierowcy są wyświetlane informacje dotyczące jazdy, ostrzegawcze oraz o stanie auta. Jak to działa?
Po włączeniu odpowiedniego przycisku - ponad wskaźnikami na tablicy rozdzielczej i w miejscu, na które pada wzrok kierowcy - wysuwa się przezroczysta płytka o wymiarach 10 x15 cm. Prędkość jazdy, znaki drogowe, informacja o włączonych w danej chwili systemach asystujących oraz inne dane dotyczące jazdy pojawiają się na tym wyświetlaczu (rozdzielczość 480x240 pikseli). Z urządzenia można także odczytywać wskazania systemu nawigacyjnego oraz wiadomości ostrzegawcze. Kierowca po prostu patrzy na drogę, a na wysokości jego wzroku, pozornie 2 metry przed pojazdem, ukazują się najważniejsze informacje.
Volkswagen
4 W porównaniu do zwykłego passata model alltrack ma o 27,5 mm zwiększony prześwit, a na pod skórą seryjnie montowany system umożliwiający wybór off-roadowego trybu jazdy. Dzięki temu kiedy skończy się asfalt kierowca jednym przyciskiem przestawi auto na buszowanie po dziurach i krzakach. Przykład? Dzięki zmianie czułości ABS w trybie terenowym w przypadku hamowania na luźnej nawierzchni koła utworzą przed sobą klin (z piachu i/lub kamyków), który ma skrócić drogę zatrzymania.
Volkswagen
5 Asystent wjazdu na wzniesienie i asystent zjazdu mają zapobiec odpowiednio zsunięciu się auta ze zbocza podczas podjazdu, lub napędzaniu się w trakcie zjazdu z górki. Także skrzynia biegów ma być pomocna przy wspinaczce.
Volkswagen
6 Nowy passat alltrack jest seryjnie wyposażony w napęd na cztery koła 4MOTION ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. W opinii inżynierów system działa jeszcze zanim którekolwiek z kół wpadnie w poślizg - dzięki temu utrata trakcji jest prawie niemożliwa. Kiedy nic złego się nie dzieje napędzana jest przednia oś.
Volkswagen
7 Ponadto passat alltrack w wersjach z silnikami 2.0 TSI/220 KM oraz 2.0 TDI/240 KM wyposażony jest dodatkowo w system XDS+, który podczas szybkiej jazdy w zakrętach przyhamowuje koła znajdujące się po wewnętrznej stronie łuku. Dzięki temu samochód może szybciej wyjść za zakrętu i prowadzi się bardziej stabilnie.
Volkswagen
8 Jak zapewniają inżynierowie passat alltrack potrafi wciągnąć pod górkę (12 proc. pochylenia) ciężar, który waży 2,2 tony (przyczepa z hamulcem). Ciut słabszy jest model z jednostką TSI o mocy 150 KM, który pociągnie na haku ładunek o masie 1800 kg. Więcej szczegółów o silnikach?
Volkswagen
9 Volkswagen stawia przed kierowcami pięć silników do wyboru - dwa benzynowe TSI oraz trzy turbodiesle TDI. Jednostki turbobenzynowe dają 150 KM i 220 KM. TDI to moc 150 KM, 190 KM i 240 KM. System Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania należą do wyposażenia standardowego. 150-konne TSI i TDI Volkswagen oferuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią. Wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z dwusprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG.
Volkswagen
10 W Polsce ceny nowego volkswagena passata alltrack zaczynają się od 147 590 zł za wersję napędzaną 150-konnym silnikiem 2.0 TDI, współpracującym z 6-biegową przekładnią mechaniczną.
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję