Reklama
Warszawa
Reklama

Wypadek? Zobacz, który samochód daje ci największe szanse na przeżycie...

4 grudnia 2015, 13:11
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Niemcy, Japończycy czy Francuzi lub Korea? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia i zaliczył kompromitację? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista…
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Niemcy, Japończycy czy Francuzi lub Korea? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia i zaliczył kompromitację? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista… / Opel
Jak kończy się czołowe zderzenie przy prędkości 64 km/h i 50 km/h? W jednym z samochodów ogniem pod maską. BMW także nie ma z czego się cieszyć...

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
mercedes bmw lexus Sportage jaguar Lancia Ypsilon Infiniti Q30 test zderzeniowy Euro NCAP Nissan NP300 Navara Kia Optima Opel Astra

Powiązane

Reklama
Reklama
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(6)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • xxx
    2015-12-04 17:28:18
    I kto w ten test uwierzy, śmiech na sali - ani jednej wzmianki o Volvo!!!!
    2
    pokażodpowiedzi (1)
  • t.
    2015-12-04 16:47:14
    Nie czytalem artykulu, ale niech zgadne. Najbezpieczniejsze sa samochody niemieckie . co innego moze pojawic sie w niemieckiej gazecie ?
    1
    pokażodpowiedzi (1)
  • tomcki
    2015-12-04 16:50:11
    połowa lub więcej to auta niemieckie, Jaguar też. Niezła promocja
    1
  • SyReNka
    2015-12-04 20:48:07
    A ja syrenke mialem i nigdy nikogo nie przejechalem. A tym badziewiem z zachodu to juz co chwile cos zachacze.
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama