Wypadek? Zobacz, który samochód daje ci największe szanse na przeżycie...
1 Produkowany w Polsce w fabryce GM w Gliwicach opel astra po serii najnowszych testów bezpieczeństwa Euro NCAP zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek. Nowy kompaktowy i pięciodrzwiowy hatchback Opla uzyskał najwyższe wyniki w każdej z ocenianych kategorii - ochronie dorosłych pasażerów, ochronie pasażerów-dzieci, ochronie pieszych oraz wspomaganiu bezpieczeństwa.
Euro NCAP
2 W tej serii testów inżynierowie Euro NCAP sprawdzili dwa BMW. Bardzo dobrze spisał się pierwszy z nich - model X1. Bawarskie auto zdobyło maksymalny wynik 5 gwiazdek. Ochronę dorosłych oceniono na 90 proc., a bezpieczeństwo dzieci na 87 proc. Za wyposażenie w systemy bezpieczeństwa wspierające kierowcę eksperci przyznali 77 proc. Poziom zabezpieczenia pieszych - 74 proc.
Euro NCAP
3 Kolejne BMW znacznie gorzej spisało się w testach Euro NCAP - Z4 zdobyło trzy gwiazdki na pięć. Testujący wystawili słabe oceny za ochronę dorosłych (69 proc.) i jeszcze gorsze za poziom ochrony dzieci (61 proc.). Wysoko oceniono ochronę pieszych bo na 91 proc. 46 proc. za systemy wspomagające bezpieczeństwo to marna nota.
Euro NCAP
4
Inżynierowie japońskiej marki mogą odbijać szampana. Najnowsze infiniti Q30 zdobyło w testach Euro NCAP maksymalną notę 5 gwiazdek.
Ochronę dorosłych oceniono na 84 proc., a bezpieczeństwo dzieci na 86 proc. Za wyposażenie Q30 w systemy bezpieczeństwa wspierające kierowcę eksperci przyznali 81 proc. Poziom zabezpieczenia pieszych - 91 proc., co jest bardzo dobrą notą.
Euro NCAP
5 Jaguar wystawił do niszczących testów Euro NCAP dwa modele. Pierwszy z nich to nowy XE - samochód dostał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Brytyjska konstrukcja zdobyła 92 proc. za bezpieczeństwo dorosłych. Ochrona dzieci - 82 proc. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa - 82 proc. punktów. Ochrona pieszych - 81 proc.
Euro NCAP
6 Jaguar FX także zdobył 5 gwiazdek. Brytyjska limuzyna zdobyła 92 proc. za bezpieczeństwo dorosłych. Ochrona dzieci - 84 proc. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa - 83 proc. punktów. Ochrona pieszych - 80 proc.
Euro NCAP / THATCHAM RESEARCH-MEDIA
7
Kia podobnie jak BMW i Jaguar także poddała testom Euro NCAP dwa modele. Nowa optima zdobyła maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
Za bezpieczeństwo dorosłych koreańskiej konstrukcji przyznano 89 proc. Ochrona dzieci także na wysokim poziomie - na 86 proc. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa - 71 proc. punktów. Zabezpieczenie pieszych przed skutkami zderzenia oceniono na 67 proc.
Euro NCAP
8
Najnowsza kia sportage szykuje się do podboju rynku SUV. A najwyższa ocena 5 gwiazdek może jej tylko pomóc.
Za bezpieczeństwo dorosłych koreańskiej konstrukcji przyznano 90 proc. punktów. Ochrona dzieci - na 83 proc. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa - 71 proc. punktów. Zabezpieczenie pieszych przed skutkami zderzenia oceniono na 66 proc.
Euro NCAP
9
Wśród testowanych przez Euro NCAP samochodów pojawiło się też drugie auto produkowane w Polsce - to lancia ypsilon. Samochód zdobył 2 gwiazdki na 5 możliwych – to najsłabsza nota w tej serii prób.
Poziom ochrony dorosłych ledwo 44 proc. punktów. Najniższą ocenę spośród 15 sprawdzonych aut otrzymały dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo - 38 proc. Wysokie oceny - 79 proc. i 64 proc. punktów - przyznano odpowiednio za bezpieczeństwo dzieci i zabezpieczenie pieszych.
Na domiar złego po próbie zderzenia czołowego samochód zapalił się - płyn hamulcowy trafił na akumulator. Producent prowadzi dochodzenie w tej sprawie - przyznał, że w trakcie jego prób podobna sytuacja nigdy nie miała miejsca.
Euro NCAP
10 Lexus RX osiągnął maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Japońska konstrukcja zdobyła 91 proc. dla dorosłych pasażerów, 82 proc. za ochronę dzieci, 79 proc. za bezpieczeństwo pieszych. Za systemy ochrony przyznano 77 proc. Co ciekawe, z ogólnym wynikiem 79 proc., RX ma najlepszy wynik ochrony pieszych wśród wszystkich SUV-ów (dużych i małych) jakie do tej pory przetestowane były przez Euro NCAP.
Euro NCAP
11 Pięć gwiazdek to nota wystawiona mercedesowi GLC. Ochrona dorosłych pasażerów została oceniona na 95 proc. punktów. 89 proc. przyznano za bezpieczeństwo dzieci. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa - 71 proc. punktów. Ochrona pieszych - 82 proc.
Euro NCAP
12 Mini clubman zdobył cztery gwiazdki na pięć możliwych. Ochrona dorosłych pasażerów została oceniona na 90 proc. punktów. Tylko 68 proc. przyznano za bezpieczeństwo dzieci. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa - 67 proc. punktów. Ochrona pieszych - 68 proc.
Euro NCAP
13 Nissan NP300 Navara zdobył cztery gwiazdki na pięć możliwych co w przypadku tak zwalistej konstrukcji można uznać za przyzwoity wynik. Ochrona dorosłych pasażerów została oceniona na 79 proc. punktów. Po 78 proc. przyznano za bezpieczeństwo dzieci i pieszych. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa - 68 proc. punktów.
Euro NCAP
14 Euro NCAP sprawdziło w tej serii dwa nowe modele Renault. Najnowsza generacja megane zdobyła 5 gwiazdek. W kategorii ochrona dorosłych pasażerów przyznano 88 proc. punktów. 87 proc. przyznano za bezpieczeństwo dzieci. Po 71 proc. punktów francuski rywal golfa zdobył za dodatkowe systemy bezpieczeństwa i ochronę pieszych.
Euro NCAP
15 Renault talisman, czyli następca laguny, zdobył 5 gwiazdek. W kategorii ochrona dorosłych pasażerów przyznano 86 proc. punktów. 84 proc. za bezpieczeństwo dzieci. Francuski rywal passata zdobył 76 proc. punków za dodatkowe systemy bezpieczeństwa i 68 proc. za ochronę pieszych.
Euro NCAP
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję