Reklama
Reklama
Warszawa
Reklama

Wypadek? Zobacz, który samochód daje ci największe szanse na przeżycie...

4 grudnia 2015, 13:11
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Niemcy, Japończycy czy Francuzi lub Korea? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia i zaliczył kompromitację? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista…
Założona w 1997 roku organizacja New Car Assessment Programme (NCAP), bada zachowania nowych modeli aut podczas testów zderzeniowych. W roku 2015, konsorcjum Euro NCAP po raz kolejny zaostrzyło kryteria testów zderzeniowych czołowych i bocznych, by w ten sposób lepiej oddawały one rzeczywiste warunki podczas wypadków. W najnowszej turze prób sprawdzono zachowanie dziewięciu nowych samochodów. Eksperci zbadali bezpieczeństwo jakie auta zapewniają przy czołowym zderzeniu z odkształcalną przeszkodą przy prędkości 64 km/h (40 procent szerokości auta). Kolejną próbą było czołowe zderzenie ze sztywną przeszkodą przy 50 km/h i całą szerokością pojazdu. Inżynierowie sprawdzili także jak samochody znoszą uderzenie w bok z prędkością 50 km/h oraz uderzenie bokiem w słup przy 32 km/h. Kto buduje najbezpieczniejsze auta? Niemcy, Japończycy czy Francuzi lub Korea? Które modele okazały się najlepsze? Kto nie miał tyle szczęścia i zaliczył kompromitację? W który samochód można zainwestować bez obaw? Oto najnowsza lista… / Opel
Jak kończy się czołowe zderzenie przy prędkości 64 km/h i 50 km/h? W jednym z samochodów ogniem pod maską. BMW także nie ma z czego się cieszyć...

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Tematy:
mercedes bmw lexus Sportage jaguar Lancia Ypsilon Infiniti Q30 test zderzeniowy Euro NCAP Nissan NP300 Navara Kia Optima Opel Astra

Powiązane

Reklama

Komentarze(6)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • xxx
    2015-12-04 17:28:18
    I kto w ten test uwierzy, śmiech na sali - ani jednej wzmianki o Volvo!!!!
    2
    pokażodpowiedzi (1)
  • t.
    2015-12-04 16:47:14
    Nie czytalem artykulu, ale niech zgadne. Najbezpieczniejsze sa samochody niemieckie . co innego moze pojawic sie w niemieckiej gazecie ?
    1
    pokażodpowiedzi (1)
  • tomcki
    2015-12-04 16:50:11
    połowa lub więcej to auta niemieckie, Jaguar też. Niezła promocja
    1
  • SyReNka
    2015-12-04 20:48:07
    A ja syrenke mialem i nigdy nikogo nie przejechalem. A tym badziewiem z zachodu to juz co chwile cos zachacze.
    0
Reklama

Zobacz więcej

Reklama