Płaci 4 zł za 100 km jazdy! Kierowca z Nowego Sącza ma już trzy takie auta. ZDJĘCIA
1 Samochody elektryczne w Polsce wciąż należą do rzadkości. Ale można znaleźć pasjonatów takich pojazdów, na przykład w jednym z najbardziej zanieczyszczonych miast w Polsce. Leszek Gieniec z Nowego Sącza przekonuje, że warto zainwestować w samochody z silnikiem elektrycznym.
Nissan
2 Leszek Gieniec ma w swojej kolekcji już trzy takie pojazdy. Zdecydował się na ich zakup bo często wykorzystuje je, także służbowo.
Nissan
3 Jak mówi Gieniec koszt przejechania samochodem elektrycznym 100 kilometrów wynosi 4-5 złotych.
Nissan
4 "To nie tylko oszczędność i ekologia ale również dużo większa przyjemność jazdy"- podkreśla Leszek Gieniec.
Nissan
5 "Można go pobrać z tradycyjnego gniazdka ale trwa to nawet 8 godzin" - dodaje Gieniec. Nissan leaf jest na rynku od pięciu lat - w Europie japoński producent sprzedał ponad 35 tys. egzemplarzy tego elektrycznego auta.
Nissan
6 Co ciekawe, Nissan niedawno po raz pierwszy opublikował wewnętrzne dane, z których wynika, że 99,99 proc. akumulatorów w tych samochodach wciąż w pełni nadaje się do użytku. Przypominamy, że w 2010 roku kiedy debiutował ten model pojawiły się głosy, że "po trzech latach akumulatory trzeba będzie wymieniać" albo że "w leafach z dużym przebiegiem w pierwszym roku eksploatacji będzie następował zauważalny spadek pojemności akumulatorów".
Nissan
7 Jeśli wierzyć danym opublikowanym przez Nissana w rzeczywistości wskaźnik awaryjności akumulatorów wynosi mniej niż 0,01 procenta. To oznacza, że awarii uległy akumulatory w zaledwie trzech samochodach, co stanowi ułamek liczby usterek występujących w tradycyjnych silnikach spalinowych w skali całej branży.
Nissan
8 Nissan leaf, który ma tylko trzy główne podzespoły - pokładową ładowarkę, inwertor oraz silnik elektryczny - zdaniem użytkowników jest o 40 proc. tańszy w eksploatacji w porównaniu z podobnymi samochodami wyposażonym w silniki benzynowe lub wysokoprężne.
Nissan
9 LEAF został wprowadzony na rynek w 2010 r., jako jeden z pierwszych masowo produkowanych w pełni elektrycznych pojazdów.
Nissan
10 Obecnie Nissan sprzedaje lefa drugiej generacji - nowy model ma większy zasięg, większy bagażnik (przeniesiono ładowarkę do komory silnikowej, co umożliwiło powiększenie kufra). Podczas gdy pierwsza wersja produkowana była wyłącznie w Japonii, produkcja nowego wcielenia nissana leaf na rynki lokalne odbywa się również w Ameryce Północnej i Europie. Europejska produkcja trwa w brytyjskim Sunderland. Aktualnie sprzedawany leaf powinien zapewnić dłuższą jazdę bez ładowania baterii - homologowany zasięg to obecnie 199 km. W opcji producent oferuje ładowarkę 6,6 kW, która skraca czas ładowania o połowę.
Nissan
11 Obecnie nissan leaf jest najlepiej sprzedającym się samochodem bezemisyjnym w historii. Z ponad 165 tys. egzemplarzy sprzedanych na całym świecie ponad 35 tys. kupili klienci z Europy. W skali globalnej łączny przebieg wszystkich Nissanów LEAF przekroczył już miliard kilometrów.
Nissan
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję