Biały kruk motoryzacji odnaleziony! DKW Elektro ma 60 lat, nie potrzebuje benzyny i jeździ
1 Otóż w latach 1955-1962, Auto Union GmbH produkowało w Ingolstadt samochody DKW Schnellaster. Około stu zbudowanych tam egzemplarzy było pojazdami elektrycznymi, przeznaczonymi głównie dla dostawców energii, zakładów komunalnych i producentów akumulatorów.
Audi
2 DKW Elektro Schnellaster z 1956 roku widoczny na zdjęciach to elektryczny samochód dostawczy, który jest szczególnym egzemplarzem. Ten niewielki bus był używany kiedyś na Wangerooge, wyspie na Morzu Północnym, po której nie mogą poruszać się pojazdy z silnikami spalinowymi.
Audi
3 Spalinowa wersja DKW Schnellaster wyposażona była w silnik dwusuwowy, natomiast "Elektro-Wagen" posiadał silnik elektryczny o mocy 5 kilowatów. Umieszczone w dwóch skrzyniach po bokach pojazdu akumulatory ołowiowe, miały napięcie 80 Volt i pojemność 200 amperogodzin.
Audi
4 Dzięki temu samochód miał zasięg 80 km. Maksymalnie mógł rozpędzić się do 40 km/h - dlatego był wykorzystywany do jazdy na krótkich, miejskich odcinkach. Do dzisiaj zachowały się jedynie dwa z około stu takich elektrycznych samochodów.
Audi
5 Egzemplarz, który właśnie trafił do zbiorów muzeum motoryzacji Audi Tradition był przez kilka lat mozolnie odbudowywany. Niedawno przeszedł badania techniczne TÜV i teraz ponownie może poruszać się po drogach publicznych.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję