Nowa limuzyna prosto z Japonii. Nowe infiniti Q50 Eau Rouge. ZDJĘCIA
1 Infiniti Q50 Eau Rouge, czyli japońska superlimuzyna, trafiła wreszcie na… Eau Rouge, charakterystyczny, pokonywany z dużą prędkością zakręt słynnego toru wyścigowego Spa-Francorchamps w Belgii. Właśnie od tego zakrętu pochodzi nazwa nowego modelu japońskich konstruktorów.
Infiniti
2 Jak Q50 Eau Rouge spisał się na torze wyścigowym Spa-Francorchamps w Belgii? Za kierownicą nowego dzieła Infiniti usiadł mistrz F1 Sebastian Vettel, który zmierzył się z zawodowym kierowcą wyścigowym Parkerem Kligermanem (z USA) i snookerową Mistrzynią Świata w 9 bilach Pan Xiaoting (z Chin).
Infiniti
3 "Pomimo tego, że z powodu mokrego toru trudno było dokładnie sprawdzić osiągi samochodu, to zauważyłem, że zespół inżynierów udoskonalił układ kierowniczy i zawieszenie samochodu od czasu, kiedy jechałem nim po raz ostatni. Z pewnością Q50 Eau Rouge nie brakuje mocy." - powiedział Vettel.
Infiniti
4 Sercem Q50 Eau Rouge jest wszczepiony z nissana GT-R - wykonany z aluminium i magnezu, podwójnie doładowany, 24-zaworowy silnik 3,8 V6. Moc - 569 KM, moment obrotowy - 600 Nm. Napęd współpracuje z siedmiobiegowym automatem. Moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła, z równym rozdziałem pomiędzy przednią i tylną oś.
Newspress
5 Co ciekawe, na samym początku brano pod uwagę sześciobiegową skrzynię biegów, zintegrowaną z mechanizmem różnicowym (transaxle) klasy GT-R, przy czym skrzynia miała znajdować się nad tylną osią, co pomaga we właściwym wyważeniu samochodu. Ostatecznie jednak inżynierowie zrezygnowali z tego pomysłu. Powód?
Infiniti
6 Z tyłu zrobiłoby się ciasno. Przekładnia zintegrowana z mechanizmem różnicowym wymagałaby również większego tunelu, żeby pomieścić wymagany dodatkowy wał napędowy.
Infiniti
7 Przypominamy, że wszystko zaczęło się w styczniu 2014 roku w czasie salonu samochodowego w Detroit - to właśnie tam zadebiutował prototypowy model infiniti Q50 Eau Rouge. Samochód tak spodobał się kierowcom, że zapadła decyzja rozwijaniu projektu w kierunku produkcji. Po zapaleniu zielonego światła przez kierownictwo Q50 Eau Rouge przeszedł próby dynamiki w ośrodku testowym Millbrook Proving Ground w Wielkiej Brytanii. Efekt? W opinii inżynierów zastosowany silnik spisał się znakomicie…
Newspress
8 W kabinie mają królować włókno węglowe. Q50 Eau Rouge najprawdopodobniej będzie wyposażony w specjalnie zaprojektowane, wyścigowe fotele kubełkowe marki Recaro, obszyte skórą i zamszem.
Infiniti
9 Konstruktorzy zapewniają, że nadwozie Q50 Eau Rouge będzie miało wiele specjalnie opracowanych dla tego modelu elementów, wykonanych z włókna węglowego, takich jak na przykład przednia kratka, tylne rozdzielacze powietrza i boczne spojlery progowe.
Infiniti
10 W trakcie testów okazało się, że Q50 Eau Rouge od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie krótszym niż 4 sekundy. Prędkość maksymalna - 290 km/h.
Infiniti
11 Konstruując Q5 Eau Rouge japoński producent rzuca wyzwanie BMW ze znaczkiem M, stajni AMG, która tworzy szybkie modele Mercedesa, oraz rodzinie Audi RS.
Infiniti / wolfango.it
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję