Tak wyglądają najbardziej solidne i najładniejsze samochody. ZDJĘCIA
1 Nowa kia soul idzie śladami pierwszej generacji tego auta. Koreańska nowość także zdobyła nagrodę "red dot" - jurorzy tym samym docenili oryginalne wzornictwo tego modelu. Nowa kia soul została wymyślona w centrum stylistycznym koreańskiej marki w Kalifornii pod okiem Petera Schreyera, szefa projektantów Hyundai Kia Automotive Group. Stylistom w nowej odsłonie tego auta udało się przemycić do produkcji wiele elementów z prototypu o nazwie trackster (2012 rok). Wielki trapezoidalny wlot powietrza z przodu i nisko zamontowane lampy przeciwmgłowe to zapożyczenie z auta koncepcyjnego.
KIA
2 Na pochwałę zasługuje decyzja o zastosowaniu lepszych materiałów do zbudowania wnętrza - zmianę na lepsze widać i czuć. Całość sprawia wrażenie wziętych z wyższej półki, kiedy księgowi poszli na przerwę obiadową. Najtańsza nowa kia soul to wersja M z silnikiem benzynowym 1.6/132 KM - samochód kosztuje od 59 900 zł. Jak wyglądają ceny u rywali? Bazowy renault captur 0.9/90 KM - 54 900. Jeśli brać pod uwagę zbliżoną moc silnika to francuska propozycja z jednostką 1.2/120 KM kosztuje o 8500 zł więcej (68 400 zł). Podstawowy opel mokka to wersja 1.6/115 KM (63 900 zł), wariant z silnikiem 1.4/140 KM - od 72 500 zł.
KIA
3 Niech nikogo nie zwiedzie charakterystyczna pudełkowata sylwetka. Samochód jest całkowicie nowy od asfaltu po czubek dachu - po poprzedniku nie dostał w spadku żadnego z paneli karoserii. Koreański producent skonstruował kolejną odsłonę soula na platformie, którą wykorzystuje obecna kia cee’d.
KIA
4 Nowa mazda 3 zdobył tegoroczną nagrodę "red dot" za wzornictwo. W opinii jury japońskie auto zasłużyło na to wyróżnienie stylizacją, wyjątkową funkcjonalnością i ergonomią. Przypominamy, że tą samą nagrodę w 2013 roku zdobyła mazda 6.
Mazda
5 Mazda nie ma problemów ze sprzedażą nowej "trójki" w Polsce. Niektórzy dilerzy prowadzą listy oczekujących na te samochody - powiedziała Magdalena Węglewska, dyrektor PR Mazda Motor Poland.
Mazda
6 Japoński kompakt jest dostępny z silnikami benzynowymi o pojemności 1.5 (o mocy 100 KM) i 2.0 l (moc 120 lub 165 KM) oraz z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. W Polsce najtańszy model w bazowej wersji SkyGO kosztuje od 64 900 zł (silnik 1.5/100 KM).
Mazda
7 Nagrodę "Red Dot" zdobył nowy hyundai genesis. Koreańska limuzyna ma niemal 5 metrów długości - dokładnie 499 cm. Szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 189 cm i 148 cm. Rozstaw osi to aż 301 cm. Wygląd? Hyundai w 2009 roku wprowadził nową stylistykę projektowania o nazwie "fluidic sculpture". Teraz w na barkach nowej generacji limuzyny genesis debiutuje fluidic sculpture 2.0. Wiadomo, że w Europie limuzyna będzie oferowana w jednej specyfikacji przygotowanej z myślą o upodobaniach europejskich kierowców.
Hyundai
8 W nowym genesise po raz pierwszy pojawi się HTRAC - napęd na wszystkie koła. System elektronicznie reguluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią, w zależności od drogi i warunków jazdy - ma zapewnić większą stabilność na śliskiej nawierzchni i na zakrętach.
Newspress
9 Silniki? Hyundai wierzy w siłę widlastych sześciocylindrowych konstrukcji. Benzynowe V6 stanowią największą część oferty jednostek napędowych - kierowcy do wyboru dostaną "szóstki" o pojemności 3.0/257 KM, 3.3/282 KM i 3.8/315 KM. Najmocniejszym mechanicznym sercem jest silnik 5.0 V8 o mocy 425 KM. Każda z dostępnych jednostek zostanie połączona z ośmiobiegowym automatem. Napęd trafi na tylną oś lub - pierwszy raz w genesisie - na cztery koła. W Polsce, od 2011 roku oferowany był tylnonapędowy model genesis w sportowej wersji coupe. Jak dowiedział się dziennik.pl przedstawiciele Hyundai Motor Poland rozważają możliwość wprowadzania w 2014 roku do sprzedaży nad Wisłą genesisa w wersji sedan.
Hyundai
10 Kolejna nagroda "Red Dot" także trafiła do Hyundaia. Styl najmniejszego modelu i10 również spodobał się jury konkursu. Czym ten samochód chce przekonać do siebie kierowców nad Wisłą? Rozmiarami oraz ilością miejsca. Druga generacja najmniejszego i najtańszego auta w rodzinie koreańskiej marki urosła. Nowe wcielenie tego najmniejszego i najtańszego auta w rodzinie koreańskiej marki stało się dłuższe o 80 mm (3665 mm), szersze o 65 mm (1660 mm) i niższe o 50 mm (1500 mm). O 5 mm do 2385 mm zwiększył się rozstaw osi.
Hyundai
11 W opinii konstruktorów nowy hyundai i10 przewyższa rywali (np. skoda citigo, fiat panda, chevrolet spark, kia picanto) największą ilością miejsca dla podróżujących. Pojemność bagażnika nowego hyundaia i10 wzrosła o 10 proc. do 252 litrów przy komplecie pasażerów na pokładzie. Dla porównania skoda citigo zabiera 251 l bagaży. Po złożeniu tylnej kanapy możliwości kufra rosną do 1046 litrów - zdaniem przedstawicieli Hyundaia ta wartość jest także największa w klasie (skoda citigo - 951 l po złożeniu siedzeń). Silniki? Dwie jednostki benzynowe napędowe do wyboru - 1.0 o mocy 66 KM (94 Nm; trzycylindrowy, średnie spalanie - 4,7 l/100 km) i 1.2 o mocy 87 KM (120 Nm, średnie spalanie - 4,9 l/100 km). Zamiast montowanej seryjnie pięciobiegowej przekładni manualnej można zażyczyć sobie czterobiegowy automat. Producent przewiduje też odmianę zasilaną LPG - sercem auta będzie najmniejszy trzycylindrowy silnik 1.0. Moc - 67 KM, czyli wyższa o 1 KM. Taki model na przejechanie 100 km ma średnio potrzebować 6,2 l gazu. Nowy hyundai i10 w Polsce dostępny jest w wersji z silnikiem 1.0/66 KM lub 1.2/87 KM, w trzech opcjach wyposażeniowych: access, comfort i premium. Cena samochodu z silnikiem 1.0 w podstawowej wersji to 35 900 zł.
Hyundai
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję