Najlepsze i najgorsze auta! Co kupić, czego unikać? NOWY raport Euro NCAP
1 Nowa kia carens otrzymała 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Inżynierowie po zakończonych próbach wystawili cenzurkę - van koreańskiej marki za ochronę dorosłych zdobył 94 punkty proc., bezpieczeństwo dzieci oceniono na 76 proc. Za systemy wspomagające przyznano 81 punktów procentowych. Bezpieczeństwo pieszych - 64 proc. Najmocniejsze cechy tego vana?
KIA / www.roberthoernig.com
2 Specjaliści Euro NCAP przyznali carensowi najwyższe noty w zakresie ochrony przed skutkami kolizji bocznej z barierą, ochrony niemowląt i dzieci do 18 miesiąca życia, ochrony przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego na przednich fotelach oraz ochrony nóg osób pieszych.
Euro NCAP
3 Euro NCAP wzięła także pod uwagę wyposażenie w alarm niezapiętych pasów dla wszystkich miejsc siedzących, ogranicznik prędkości ustawiany przez kierowcę oraz fakt, iż samochód ten przystosowany jest do różnych rodzajów fotelików i zabezpieczeń dziecięcych. Przypominamy, że kia carens jest vanem przeznaczonym do przewozu pięciu lub siedmiu osób.
Euro NCAP
4 Po fatalnych crash testach chińskiej terenówki land wind, dużej limuzyny briliance BS6 i kompaktowego briliance BS4 (konkurent opla astry sedan i innych mu podobnych) przyszła pora na sensację - w pozytywnym tego słowa znaczeniu! Oto dowód na to, że inżynierowie z Chin uczą się błyskawicznie - samochód o nazwie qoros 3 sedan zdobył pięć gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Tak bezpiecznego auta z Chin jeszcze nie było!
Media
5 Qoros 3 sedan to samochód z pogranicza klas C i D (taka chińska skoda octavia). Auto jest produkowane przez chińską firmę założoną w 2007 roku i należącą do koncernu Cherry Automobile. Swoje udziały w marce Qoros ma też izraelski holding Israel Corporation. Jak ten model wypadł w teście? Za ochronę dorosłych pasażerów zdobył 95 punktów procentowych. Ochrona dzieci - 87 proc. pkt. Układy odpowiedzialne za bezpieczeństwo - 81 proc. Bezpieczeństwo pieszych - 77 punktów proc.
Euro NCAP
6 Co ciekawe, Chińska marka 6 września 2013 roku otworzyła swój pierwszy salon dilerski w Europie - konkretnie na Słowacji, w Bratysławie. Ceny? Qoros 3 sedan z turbobenzynowym silnikiem 1,6/156 KM kosztuje od niemal 21 tys. euro (ok. 89 tys. zł). Jak zapewniają przedstawiciele chińskiej marki cena spadnie poniżej 20 tys. euro kiedy w kolejnych krajach Starego Kontynentu pojawią się nowe salony sprzedaży.
Media
7 Nowa mazda 6, co raczej nie jest niespodzianką, także zdobyła najwyższą możliwą notę pięciu gwiazdek. Inżynierowie Euro NCAP uznali japońskie auto za jeden z najbezpieczniejszych samochodów jeżdżących po europejskich drogach.
Mazda
8 Zarówno wersja sedan, jak i wersja sport kombi najnowszej mazdy 6 zdobyły najwyższą punktację we wszystkich czterech kategoriach. Samochód uzyskał odpowiednio 92 proc., 77 proc. i 81 proc. za ochronę pasażera dorosłego, ochronę dzieci i systemy wspomagające bezpieczeństwo. W ocenie inżynierów Euro NCAP to wyniki znacznie wyższe od progów 80 proc., 60 proc. i 65 proc., które trzeba było zdobyć w tych kategoriach, aby ogółem zebrać pięć gwiazdek. "Szóstce" przyznano 66 proc. za bezpieczeństwo pieszych, co stanowi jedną z najlepszych ocen wśród pojazdów testowanych w Europie w 2013 roku.
Euro NCAP
9 Najnowsza toyota corolla zdobyła najwyższą możliwa ocenę, czyli 5 gwiazdek...
Toyota
10 Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów - 94 proc. Ochrona przewożonych dzieci - 82 proc. Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem - 67 proc. Ocena systemów bezpieczeństwa - 66 proc.
Euro NCAP
11 Hybrydowy Lexus IS 300h (rywal BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C) także szczyci się 5 gwiazdkami. Bezpieczeństwo dorosłych - 91 proc. Ochrona dzieci - 85 proc. Bardzo dobre notowanie IS zdobył w kategorii ochrony przechodniów - 80 proc.
Lexus
12 Co intrygujące, ledwie 66 punktów procentowych japońska nowość otrzymała w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo...
Euro NCAP
13 Inżynierowie Mitsubishi muszą popracować nad nowym modelem space star - samochód dostał 4 gwiazdki. Za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów japoński maluch dostał 90 proc. (słaba ochrona prawej nogi kierowcy). Dzieci - 72 proc. Przyzwoicie, bo na 73 punkty procentowe - wypadła ocena ochrony pieszych. O tym, że space star nie zdobył 5 gwiazdek, zdecydowała niska ocena systemów bezpieczeństwa - tylko 55 proc.
Euro NCAP
14 Najmniejszy model Opla także zdobył 4 gwiazdki. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów inżynierowie Euro NCAP ocenili na 87 proc. Ochrona dzieci - 72 proc. Bardzo dobre noty - 81 proc. - adam zdobył w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo. Słabo wypadł test z udziałem pieszego - po tej próbie niemiecki maluch zdobył 65 punktów procentowych.
Euro NCAP
15 Nowy citroen C4 Picasso otrzymał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP - w opinii konstruktorów to zasługa nowej modułowej platformy EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. Które kategorie są najmocniejszą stroną francuskiego vana?
Citroen
16 Nowy citroen C4 picasso to idealne auto dla osób poszukujących bezpiecznego rodzinnego samochodu. W kategorii ochrony dzieci francuski van zdobył wysoką notę 88 punktów proc. Bezpieczeństwo dorosłych oceniono na 86 pkt. proc. 68 proc. punktów przyznano za ochronę pieszych. Wysokie oceny - 81 pkt. proc. - nowy model Citroena zdobył po teście systemów wspomagania bezpieczeństwa.
Euro NCAP
17 Nowa honda CR-V zdobyła 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Poziom ochrony dorosłych pasażerów oceniono na 93 pkt. proc. Słabiej wygląda ochrona dzieci - za bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów inżynierowie Euro NCAP przyznali 74 pkt. proc. Ochrona pieszych - 68 proc. CR-V słabo wypadła w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo - 66 proc. - japoński producent powinien lepiej wyposażyć ten model.
Euro NCAP
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję