Tak wygląda nowa Warszawa! Zobacz pierwsze ZDJĘCIA
1 Michał Koziołek uściśla, że podzespoły zostały przekazane przez firmę About-S i pochodzą z BMW M5. Sercem nowej warszawy ma być pięciolitrowy silnik V10 o mocy 507 KM, z którego docelowo konstruktorzy planują osiągnąć 600 KM. Zawieszenie będzie miało regulację nastawów. Napęd na tylną oś przeniesie regulowana skrzynia biegów.
newwarsaw.com
2 Koziołek podkreśla, że stworzenie pierwszego egzemplarza to ogromne pieniądze. "Łączny koszt projektu i jego wykonanie kosztowało ponad 500 tysięcy złotych" - mówi dziennikowi.pl pomysłodawca nowej warszawy. Kiedy będzie można zobaczyć pierwszy model w skali rzeczywistej?
newwarsaw.com
3 "Sam model 1:1 będzie gotowy już za dwa-trzy miesiące, natomiast gotowe auto, jeżdżące i zarejestrowane po około 15 miesiącach - myślę, że druga połowa 2014 r. My tworzymy nową interpretacje starej warszawy 223, chcemy pokazać jak mogłaby wyglądać warszawa XXI wieku. Z poprzedniczki czerpiemy najważniejsze cechy - kształt lamp, linię boczną, zderzaki czy charakterystyczny przód - jednak wszystko unowocześniamy" - mówi Koziołek.
newwarsaw.com
4 Nowa warszawa, w odróżnieniu do protoplasty, nie będzie produktem masowym. "Jeśli znajdą się osoby chętne na zakup, to jako grupa pasjonatów jesteśmy w stanie budować do 3 aut rocznie, a docelowo chcemy stworzyć 11 sztuk. Jeśli ten plan się powiedzie, chcemy rozwinąć projekt dalej, reaktywować kolejne Polskie marki. Nie jesteśmy fabryką, ale robimy pierwszy mały krok dla polskiej motoryzacji, może dzięki temu już za kilka/kilkanaście lat będą w Polsce fabryki polskich aut, przy których będą pracowali tylko Polacy" - zapowiada Michał Koziołek.
newwarsaw.com
5 W tworzeniu projektu "New Warsaw Wratislavia" poza Michałem Koziołkiem, szefem przedsięwzięcia, uczestniczą Michał Puchalski i Adam Mally, studenci Wrocławskiej Architektury oraz Łukasz Myszyński student Wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, który projektował auto. Za modelowanie i rendering nowej warszawy odpowiada Jacek Śniadecki. Dawid Ozga stworzył grafiki komputerowe. Projekt wspierają Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny. Poczynania tego zespołu i losy nowej warszawy można śledzić na Facebooku - facebook.com/NewWarsaw
newwarsaw.com
6 Przypominamy, że pierwsza garbata warszawa M20 z taśm fabryki na Żeraniu zjechała w 1951 roku. Był to pierwszy samochód produkowany seryjnie w powojennej Polsce.
newwarsaw.com
7 Pojazd powstawał dzięki radzieckiej licencji - pierwowzorem był gaz M20 pobieda, który w Związku Radzieckim był wytwarzany na licencji Forda. Umowę licencyjną między Polską a ZSRR podpisano 22 lipca 1950 roku - w rocznicę ogłoszenia manifestu PKWN.
newwarsaw.com / Picasa
8 Kariera garbatej warszawy zakończyła się w 1964 roku, gdy do produkcji trafiła odmiana 4-drzwiowa, oznaczona jako 223.
newwarsaw.com
9 Ostatecznie wytwarzanie Warszawy zakończono w 1973 roku, po wyprodukowaniu ponad 250 tys. aut w różnych odmianach nadwoziowych
newwarsaw.com
10 Inżynierowie próbowali stworzyć następcę, ale życie modelu 210 zakończyło się na etapie projektu (sześciocylindrowy silnik miał moc ok. 80 KM).
newwarsaw.com
11 Na horyzoncie pojawiły się plany produkcji polskiego fiata 125p. Ale to już zupełnie inna historia…
newwarsaw.com
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję