Pojawiam się i znikam! Mitsubishi pajero sport znowu w Polsce
1 W salonach Mitsubishi można już składać zamówienia na model pajero sport, czyli japońską terenówkę z napędem na obie osie. Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym można kupić ten model. Ile kosztuje ten samochód, jaki ma silnik i wyposażenie? Zobacz, czym producent z Kraju Kwitnącej Wiśni zamierza kusić polskich fanów napędu 4x4?
Mitsubishi / PawelRoslongmail.com
2 Tym samym Mitsubishi wraca do Polski z pajero sport. Pierwsza generacja (na zdjęciu) słynęła z niezawodności, jak na tamte czasy całkiem sprawnego napędu na cztery koła i ładnego wyglądu. Auto nie było szybkie ale solidne i efektowne...
dziennik.pl
3 Pajero sport zostało zbudowane w oparciu o nową ramę podłużnicową - w opinii konstruktorów jej sztywna konstrukcja zapewni dużą odporność na trudy eksploatacji. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100 proc. i 50 proc. wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji. Nawet dziecko wie, że im mocniejsza rama tym większa niezawodność podczas jazdy terenowej - można takim autem uzbrojonym w odpowiednie opony wjechać niemal wszędzie i wyjechać właściwie z każdych tarapatów nie tak jak pseudoterenowymi SUV-ami.
Mitsubishi
4 Mitsubishi pajero sport oferowane jest w Polsce z kompletem 6 poduszek bezpieczeństwa (przednie, boczne i kurtynowe), systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ASTC, systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, napędem Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa z napinaczami oraz mocowaniami fotelików dziecięcych ISO-FIX. Pod maską mitsubishi pajero sport pracuje turbodiesel 2,5 l o mocy 178 KM przy 4000 obr./min. (400 Nm przy 2000-2850 obr./min). W wersji z automatem moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1800-3500 obr./min. Pajero sport porusza się na 16 lub 17-calowych kołach z oponami 265/70R 16 lub 265/65R17. Kąt natarcia wynosi 36°, kąt zejścia 25° lub 24° (w zależności od wersji) kąt rampowy 23°, natomiast prześwit to 215 mm.
Mitsubishi / Przemek Waworek
5 Pajero sport wykorzystuje opracowany przez Mitsubishi układ napędowy Super Select 4WD z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego oraz skrzynią rozdzielczą. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy. Wyboru poszczególnych ustawień można dokonać nawet podczas jazdy z prędkością do 100 km/h...
Mitsubishi
6 W trybie 2H (napęd na dwa koła, bez reduktora) najlepiej sprawdzi się podczas jazdy w mieście lub po suchym asfalcie. 4H (napęd na cztery koła, bez reduktora) - podczas jazdy po utwardzonych drogach w tym trybie, więcej momentu obrotowego trafia do kół tylnej osi. Z kolei na śliskich nawierzchniach, centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym zwiększa moment obrotowy dostarczany do przednich kół, aby poprawić przyczepność i stabilność pojazdu, a także uzyskać lepsze właściwości jezdne
Mitsubishi / PawelRoslongmail.com
7 W położeniu 4HLc centralny mechanizm różnicowy zostaje zablokowany w trybie jazdy bez reduktora, aby przekazać na nawierzchnię jak największą siłę napędową. Tryb ten zdaje egzamin na drogach pokrytych śniegiem i kopnym piachem oraz na nawierzchniach stawiających duży opór podczas jazdy
Mitsubishi
8 Wybór trybu 4LLc powoduje zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego i włączenie reduktora, co pozwala kierowcy pokonać skaliste lub błotniste tereny, gdzie liczy się dodatkowy moment obrotowy. Pajero sport jest oferowane z fabryczną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego
Mitsubishi / PawelRoslongmail.com
9 Pajero sport jest oferowane z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, która wyrównuje prędkości kół na tylnej osi. Tylna blokada, która działa wyłącznie w trybie jazdy 4HLc lub 4LLc, współpracuje z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego i pomaga kierowcy wydostać pojazd z grząskiego terenu. Jednocześnie, pojazd jest chroniony przed nagłą utratą stabilności przez układ elektronicznego sterowania tylną blokadą, który pozwala na jej załączenie wyłącznie do prędkości 12 km/h lub niższej
Mitsubishi / PawelRoslongmail.com
10 Pojemność bagażnika pajero sport to 714 l przy 5 osobach aż do 1813 l przy złożonym drugim rzędzie siedzeń - powstaje wtedy płaska podłoga. Tylne fotele można przesuwać w zakresie 150 mm. Nowa terenówka Mitsubishi może holować przyczepę z hamulcem o masie 2,5 tony.
dziennik.pl
11 Seryjne wyposażenie to m.in. klimatyzacja z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, chromowane, regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio. W bogatszej wersji Intense Plus AT kierowca dostaje dodatkowo magnezowe łopatki zmiany biegów, przednie reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, automatyczną klimatyzację i tempomat. Mitsubishi pajero sport jest dostępne w Polsce w dwóch wersjach: 2.5 DID Intense z manualną, pięciobiegową skrzynią biegów od 137 990 zł i Intense Plus z automatyczną przekładnią w cenie 159 990 zł. Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł. Skórzana tapicerka kosztuje 5000. Samochód i lakier jest objęty gwarancją producenta - do 3 lat lub 100 000 km lub 2 lata bez limitu kilometrów.
Mitsubishi / PawelRoslongmail.com
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję