Prace badawczo-rozwojowe nad nowymi modelami były prowadzone przez NMKV Co., Ltd., czyli spółkę typu joint venture pomiędzy firmami Mitsubishi Motors i Nissan. Pojazdy trafią wyłącznie do salonów w Japonii.
Mimo, że samochody były projektowane wspólnie to różnią się stylistycznie - Japończycy podkreślają, że nigdy wcześniej to się nie udało w ramach poprzednich umów.
Zdaniem twórców nowe modele mitsubishi eK Wagon i eK Custom posiadają cechy predysponujące je do miana "ee kei" - co znaczy "dobry samochód segmentu mini". Jednym tchem wymieniają - tu cytat - "komfortową kabinę pasażerską, dobre właściwości jezdne, niespotykane w tym segmencie, wysokiej jakości wykończenie oraz doskonałą wydajność paliwową".
Wspólny projekt obu marek jest częścią umowy zmierzającej do rozszerzenia zakresu współpracy pomiędzy Mitsubishi a Nissanem, którą firmy rozpoczęły w grudniu 2010 roku.
Wiadomo, że po wprowadzeniu na rynek pierwszej fali pojazdów mini, Mitsubishi i Nissan rozpoczną prace badawczo-rozwojowe nad drugim samochodem w segmencie mini, który będzie wyróżniał się wysokim nadwoziem typu kombi i zadebiutuje na japońskim rynku na początku 2014 roku.