Jak Polak w Toyocie wyprzedził Teslę w Norwegii

Piotr Pawlak za kierownicą norweskiego oddziału Toyoty usiadł 1 stycznia 2023 roku. Wtedy zastał japońską markę na 4. miejscu po zakończonym 2022 roku.

Reklama

Dziś 9 na 10 sprzedawanych w Norwegii nowych samochodów to auta elektryczne. Jeszcze do niedawna prym wiodła Tesla. Jednak prowadzona przez Polaka Toyota wyprzedziła amerykańską firmę w rankingu najpopularniejszych marek w tym kraju. Teraz Pawlak dostał nową misję.

Piotr Pawlak prezesem nowego klastra Toyota Northen Europe

Japoński gigant od 1 maja utworzy klaster Toyota Northern Europe (TNE), który zintegruje biznes koncernu w czterech krajach nordyckich – Norwegii, Szwecji, Danii i Finlandii, oraz trzech krajach bałtyckich: Litwie, Łotwie i Estonii. TNE będzie odpowiadać za sprzedaż marek Toyota i Lexus w tych 7 państwach.

Prezesem nowej organizacji został mianowany właśnie Piotr Pawlak. To historyczny awans, ponieważ jeszcze żaden Polak nie odpowiadał za tak dużą część biznesu w światowych strukturach japońskiego koncernu.

Reklama

Toyota wprowadzi 6 nowych modeli. Rusza ofensywa

Toyota Northern Europe jest strategicznym regionem dla Toyoty w Europie, szczególnie pod względem przestrzegania wymogów dotyczących emisji CO2mówi dziennik.pl Piotr Pawlak, prezes TNE. Toyota właśnie rozpoczyna ofensywę samochodów elektrycznych. Niedawno zadebiutował miejski Urban Cruiser, kompaktowy C-HR+ oraz nowy bZ4X. Do końca 2026 dołączą kolejne 3 modele bateryjne. Z taką gamą chcemy odzyskać pozycję lidera w Norwegii, a także znacznie zwiększać sprzedaż na innych rynkach klastra północno-europejskiego – zapowiada przedstawiciel japońskiej marki.

Nowa Toyota Urban Cruiser / Tomasz Sewastianowicz

Warszawa była pierwsza. Polacy nauczą sprzedawać Toyoty

Nordycko-bałtycki klaster to już druga tego typu integracja rynków wdrożona przez Toyotę. Od 2015 roku funkcjonuje Toyota Central Europe z siedzibą główną w Warszawie – ta organizacja skupia Polskę, Węgry, Czechy oraz Słowację.

Dekada funkcjonowania potwierdziła wydajność TCE. Liczby najlepiej oddają obraz sytuacji – rok 2024 Toyota Central Europe zamknęła rekordową sprzedażą na poziomie 156 tys. aut. W tym lwią część wypracowała Polska – ponad 104 tys. samochodów. Całkowity wynik grupy dał jej 1. miejsce wśród wszystkich europejskich przedstawicielstw narodowych japońskiej marki. Wiadomo, że nowy klaster Toyota Northern Europe ma korzystać z rozwiązań i procedur wypracowanych przez Warszawę.

Nowa Toyota C-HR+ wjeżdża na rynek / Toyota