- Nowe Renault z silnikiem Diesla 1.5 dCi wjeżdża do Polski
- Renault Megane GrandCoupe to tani i rodzinny sedan
- Wnętrze z automatyczną klimatyzacją. Jaka pojemność bagażnika?
- Renault Megane GrandCoupe z silnikiem 1.3/140 KM. Ceny i wyposażenie
- Renault Megane GrandCoupe z silnikiem 1.5 dCi. Jakie spalanie? 1260 km zasięgu
Nowe Renault z silnikiem Diesla 1.5 dCi wjeżdża do Polski
Silnik Diesla przeżywa renesans? Najnowsze dane opublikowane przez stowarzyszanie ACEA mówią, że kierowcy z krajów UE w 2024 roku kupili niemal tyle samo aut z silnikiem wysokoprężnym (12 proc. rynku) co samochodów elektrycznych (13,6 proc.). Ten trend może oznaczać, że przedwcześnie odtrąbiono śmierć jednostek zasilanych olejem napędowym.
Na reakcję producentów nie trzeba było długo czekać. Renault właśnie wprowadza do Polski Megane GrandCoupe z silnikiem 1.5 dCi w parze z automatem. Czego można spodziewać się po francuskiej propozycji?
Renault Megane GrandCoupe to tani i rodzinny sedan
Renault Megane GrandCoupe to kawał rodzinnego samochodu z potężnym bagażnikiem. Pod względem stylistycznym ten 4,6-metrowy sedan nie jest tak ekstrawagancki jak inne modele producenta, jednak klasyczna linia ciągle pozostaje atrakcyjna. Trójbryłowe nadwozie niektórym może nawet przypominać czterodrzwiowe coupe.
Wnętrze z automatyczną klimatyzacją. Jaka pojemność bagażnika?
W środku jest wygodnie, a łatwa w obsłudze deska rozdzielcza nie jest na wyrost unowocześniona. Mamy też miejsce na napoje, dwa gniazda USB-A i osobny panel z fizycznymi przyciskami do sterowania dwustrefową klimatyzacją. Z tyłu miejsca na kolana nie brakuje - osoby o wzroście 185-190 cm bez problemu zmieszczą nogi. Bagażnik zapewnia od 503 l pojemności do 987 l po złożeniu tylnych siedzeń.
Renault Megane GrandCoupe z silnikiem 1.3/140 KM. Ceny i wyposażenie
Silniki i ceny? Najtańsze Renault Megane GrandCoupe kosztuje od 101 900 zł. Pod maską pracuje czterocylindrowy benzynowy silnik 1.3 TCe o mocy 140 KM (240 Nm) sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. W codziennym użytkowaniu dynamika auta jest więcej niż zadowalająca. Taki zestaw pozwala przyspieszyć do setki w 9,6 s. Przy tym zużycie paliwa na poziomie 6-7 l na 100 km nie wymaga specjalnych wysiłków. Auto z dwusprzęgłowym automatem EDC to wydatek od 111 400 zł.
Wyposażenie Megane GrandCoupe w bazowej wersji evolution obejmuje m.in. zespół zegarów i wskaźników z kolorowym, 7-calowym ekranem, system multimedialny easy link z 7-calowym ekranem z wbudowaną nawigacją (aktualizowaną Over-The-Air i z funkcją wyszukiwania adresów Google) oraz bezprzewodową replikacją smartfona Android Auto i Apple Carplay, czujniki cofania z kamerą czy dwustrefową klimatyzację.
Spis seryjnych systemów zawiera układ ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych i funkcją inteligentnej zmiany prędkości, aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz innych pojazdów, system kontroli bezpiecznej odległości, system utrzymywania pasa ruchu oraz system kontroli zmęczenia kierowcy. Za dodatkowe 800 zł można dołożyć podgrzewane fotele, a 2000 zł dopłaty zagwarantuje reflektory LED.
W gamie dostępna jest również bogatsza wersja wyposażenia techno, która oferuje kartę Renault Hands Free, światła przednie full LED Pure Vision, czujniki parkowania z przodu, aluminiowe 17-calowe felgi oraz system Multisense z ośmioma rodzajami oświetlenia ambientowego i czterema trybami jazdy do wyboru.
Renault Megane GrandCoupe z silnikiem 1.5 dCi. Jakie spalanie? 1260 km zasięgu
Wreszcie Renault Megane GrandCoupe z silnikiem 1.5 dCi o mocy 115 KM (270 Nm) – ten samochód w Polsce będzie dostępny od lutego. Diesel standardowo połączony z 6-biegowym automatem EDC może nie będzie demonem przyspieszeń (11,2 s od 0 do 100 km/h), ale w nagrodę zapewni oszczędną eksploatację. Producent deklaruje zużycie ON na poziomie nawet 3,9 l/100 km. Teoretycznie przy takim apetycie na paliwo 49 litrowy zbiornik zapewni niemal 1260 km zasięgu.
Ile kosztuje Renault Megane GrandCoupe z dieslem 1.5?
Ceny? Ptaszki ćwierkają, że Renault Megane GrandCoupe z silnikiem 1.5 dCi i automatem w bazowej najtańszej odmianie evolution ma kosztować ok. 100 000 zł. Ktoś jeszcze zastanawia się nad samochodem elektrycznym?