- Marka Chery wjeżdża do Polski. To debiut w Unii Europejskiej
- Pierwsze samochody marki Chery już na początku 2025 roku. Cztery SUV-y Tiggo i dwa sedany Arizzo
- Tak wygląda nowy i najtańszy SUV Chery Tiggo 4
- Chery Tiggo 7 - ten SUV ma być hitem w Polsce
- Chery Tiggo 7 z silnikiem 1.6 czy hybryda 1.5?
Marka Chery wjeżdża do Polski. To debiut w Unii Europejskiej
Ma 27 lat i pochodzi z Chin. Grupa Chery to państwowy koncern motoryzacyjny istniejący od 1997 roku. To także pierwszy chiński producent samochodów osobowych, który zaczął je masowo eksportować. Do tej pory sprzedał na świecie ponad 13 mln aut. Po drodze dobił targu i w 2012 stała się również współwłaścicielem brytyjskich klejnotów rodowych – Jaguara i Land Rovera. Do końca 2023 r. zgłosił ponad 29 000 patentów, z których ponad 18 000 zostało przyznanych.
Gigant jest dziś obecny w ponad 100 krajach i od 21 lat trzyma w garści tytuł największego chińskiego eksportera aut osobowych. Nad Wisłą Grupa Chery od roku oferuje auta swoich dwóch najmłodszych marek Omoda & Jaecoo. Jednak ambicje chińskiego biznesu są znacznie większe. Okazuje się, że "imienna" marka Chery wybrała Polskę jako pierwszy kraj swojego debiutu w Unii Europejskiej.
Pierwsze samochody marki Chery już na początku 2025 roku. Cztery SUV-y Tiggo i dwa sedany Arizzo
– Polska będzie pierwszym krajem w regionie UE, w którym Grupa Chery wprowadzi na rynek swoje produkty pod marką Chery. Staramy się, aby sprzedaż rozpoczęła się w drugiej połowie 2025 roku– powiedział dziennik.pl Hong Binbao, menadżer marki Chery. – Oznacza to, że w przyszłym roku spółka Omoda Auto Poland rozpocznie również przygotowania do obsługi marek Omoda, Jaecoo i Chery. Podczas gdy Omoda & Jaecoo koncentrują się na autach stylowych, marka Chery zaspokoi potrzeby na rodzinne i przystępne cenowo samochody – wskazał. Co kryje się za tymi słowami?
Pierwsza seria próbna samochodów marki Chery już płynie z Chin i w Polsce powinna pojawić się w pierwszym kwartale 2025 roku. Oferta obejmuje dwie główne linie modelowe: seria Tiggo skupia się na SUV-ach, zaś seria Arizzo specjalizuje się w sedanach (model 8 i 6).
Tak wygląda nowy i najtańszy SUV Chery Tiggo 4
Ofensywa rozpocznie się od wprowadzenia czterech modeli serii Tiggo. Najmniejszy i najtańszy Chery Tiggo 4 z nadwoziem o długości ponad 4,3 m (2,6 m rozstaw osi) na rynku powalczy w klasie, w której rozpycha się Dacia Duster. Na celownik trafi także Renault Captur czy Toyota C-HR. Pod maską pracuje silnik benzynowy 1.5 TGDI.
Chery Tiggo 7 - ten SUV ma być hitem w Polsce
Jednak jako pierwszy z całej rodziny w Polsce pojawi się 4,5-metrowy kompaktowy SUV Chery Tiggo 7. Ten model ma być koniem pociągowym sprzedaży. W wersji bazowej pod maską pracuje turbodoładowany silnik 1.6 TGDI/147 KM (290 Nm) połączony z dwusprzęgłowym automatem. Samochód powinien średnio zużywać 6,7 l benzyny na 100 km. Bagażnik zaoferuje 500 litrów pojemności z możliwością powiększenia do ponad 1300 l po złożeniu oparć kanapy.
Chery Tiggo 7 z silnikiem 1.6 czy hybryda 1.5?
Alternatywą będzie Chery Tiggo 7 jako ładowana z gniazdka hybryda plug-in złożona z silnika 1.5 T-GDI i jednostki elektrycznej. Praktyczny zasięg EV na poziomie 75 km to efekt dużej baterii. W trybie hybrydowym na jednym baku samochód ma przejechać 1000 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,5 sekundy. Rywalami Tiggo 7 będzie m.in. Kia Sportage, Hyundai Tucson czy Ford Kuga.
Wyposażenie Chery Tiggo 7 w Polsce może obejmować m.in:
- podgrzewanie i wentylację fotela kierowcy oraz elektryczną regulację w 6 kierunkach;
- elektrycznie sterowaną klapę bagażnika;
- bezprzewodową łączność z Apple CarPlay i Android Auto;
- wyświetlacz head-up;
- audio Sony plus 8 głośników;
- głosowe sterowanie wybranymi funkcjami;
- panoramiczny dach o powierzchni 1,1 m2;
Chery Tiggo 8 kontra Toyota RAV4 czy Kia Sorento
Producent liczy również, że polskim rodzinom do gustu przypadnie Chery Tiggo 8, który 4,7-metrowym nadwoziem powalczy w segmencie D-SUV, czyli stawi czoło takim tuzom jak Toyota RAV4, Kia Sorento, Hyundaia Santa Fe czy Renault Espace. Podstawowy wariant napędza benzynowy silnik 2.0 TGDI o mocy 197 KM (375 Nm) połączony z 7-biegowym dwusprzegłowym automatem i napędem 4x4 firmy ZF (spalanie na poziomie 7,4 l/100 km).
Chery wprowadzi także hybrydę plug-in złożoną z jednostki benzynowej 1.5 TGDI i silnika elektrycznego. Zasięg EV wynosi do 75 km. W trybie hybrydowym Tiggo 8 ma pokonać 1000 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie 7,5 sekundy. Parkowanie ułatwi system kamer 540 stopni, który umożliwia nie tylko obserwowanie otoczenia wokół auta, ale także pod nim – nadwozie na ekranie centralnym staje się przezroczyste. Kierowcę w trakcie manewrów wspomaga również asystent ruchu poprzecznego z funkcją automatycznego hamowania.
Chery Tiggo 9 to niemal 5-metrowy SUV z luksusem na pokładzie
Chery Tiggo 9 to będzie największy SUV nowej marki w Polsce. Z ponad 4,8-metrowym nadwoziem i wyposażeniem z wyższej półki (w tym 15,6-calowy ekran stacji multimedialnej, podwójne szyby czy system ENC, który w trakcie jazdy przesyła fale dźwiękowe w przeciwnych fazach przez głośniki, redukując gromadzenie się hałasu o niskiej częstotliwości) ma powalczyć w klasie Lexusa RX czy Mazdy CX-60.
Ile kosztuje Chery Tiggo 7? Taki SUV za 120 000 zł to będzie hit
Ceny? Samochody Chery są dziś dostępne we Włoszech pod marką Dr oraz w Hiszpanii jako Ebro. Na hiszpańskim rynku odpowiednik Chery Tiggo 7 kosztuje od 27 900 euro, czyli ok. 119 000 zł. Jeśli w Polsce cennik tego SUV-a otworzy kwota od 120 000 zł, wówczas można spodziewać się nowego hitu wśród klientów indywidualnych. Większy Tiggo 8 jako model Ebro to wydatek od 33 500 euro, co po przeliczeniu daje cenę od 143 000 zł (Toyota RAV4 kosztuje od 175 200 zł zł).
Chery Arizzo 8 i Arizzo 6 - tak wyglądają dwa nowe sedany
Chery Arizzo 8 i Arizzo 6 mają spodobać się miłośnikom sedanów. "Ósemka" z 4,8-metrowym nadwoziem to limuzyna w stylu coupe, którą producent oferuje z silnikiem 1.6 Turbo lub 2.0 Turbo oraz 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym.
Chery Arizzo 6 ma 4,7 m długości, wygląda skromniej, a pod maską skrywa silnik 1.5 Turbo/147 KM. Jednostka współpracuje z przekładnią CVT. Producent deklaruje średnie zużycie benzyny na poziomie 6,4 l/100 km.